Λογοθεραπεια. Δυσλεξια και προβλήματα λόγου. Λογοθεραπεία Πέτρου Σύλλα. Κεντρο Λογοθεραπειας. Exelixilogou.gr
ΑρχικήΠροφίλΠαιδιάΈφηβοιΕνήλικεςΔιάγνωσηΘεραπευτικά ΤμήματαΘεραπευτικές ΜέθοδοιVideoσυλλογήΆρθραΕπικοινωνίαSitemap
 
Αρχική » Κύριες κατηγορίες » Άρθρα » Έξυπνοι τρόποι για να βοηθήσετε το παιδί σας να αρχίσει να μιλάει.

Έξυπνοι τρόποι για να βοηθήσετε το παιδί σας να αρχίσει να μιλάει.

Έξυπνοι τρόποι για να βοηθήσετε το παιδί σας να αρχίσει να μιλάει.

     Πολλοί γονείς ενδιαφέρονται να μάθουν με ποιό τρόπο μπορούνε να κάνουν τα μικρά παιδάκια τους να αρχίσουν να μιλάνε πιο εύκολα ή να σχηματίζουν μικρές φράσεις. Κάποια παιδάκια δεν αναπτύσουν την ομιλία τους όπως θα ήταν αναμενόμενο με βάση την ηλικία τους επειδή δεν έχουν ισχυρό κίνητρο για να το κάνουν αυτό και όχι επειδή δεν μπορούν. Παρακάτω αναλύονται κάποια έξυπνα «κόλπα» που χρησιμοποιούμε οι Λογοθεραπευτές μέσα στα πλαίσια της ονομαζόμενης «Επικοινωνιακής πρόκλησης». Είναι απλά και έξυπνα κόλπα, τα οποία μπορούν να εφαρμόσουν άνετα όλοι οι γονείς στην καθημερινότητά τους με το παιδί και να τα εμπλουτίσουν και με δικές τους ιδέες.

             I.      Καθίστε μπροστά στο παιδάκι σας και αρχίστε να τρώτε κάποια αγαπημένη του λιχουδιά χωρίς, όμως, να του προσφέρετε καθόλου.
Μόλις αντιληφθείτε οτι το παιδάκι σας θέλει και αυτό να φάει, προσπαθήστε να του διδάξετε έναν πιο λειτουργικό τρόπο επικοινωνίας, χρησιμοποιώντας μια χειρονομία, μια λέξη ή μια φράση. Για παράδειγμα, αν το παιδάκι πάει να αρπάξει την καραμέλα απο τα χέρια σας μπορείτε να του δείξετε το νεύμα που κάνετε για την καραμέλα και περιμένετε να δείτε αν θα σας μιμηθεί. Αν δεν σας μιμηθεί και εξακολουθεί να θέλει να αρπάξει την καραμέλα, πάρτε το χεράκι του και δείξτε του πως κάνουμε το νεύμα για καραμέλα και μετά επιβραβεύστε το δίνοντάς του τη λιχουδιά. 

          II.      Καθίστε μπροστά στο παιδάκι σας και αρχίστε να παίζετε με το αγαπημένο του παιχνίδι χωρίς, όμως, να του το δώσετε να παίξει και αυτό.
Αν παίζετε για παράδειγμα με πλαστελίνη και θέλει και το μικρούλι να παίξει μαζί σας μπορείτε να του δείξετε πως κάνουμε τον ήχο «π» για να πει «παρακαλώ» ή «παίζω» ή πως κάνουμε το νεύμα για να ζητήσουμε κάτι ή για να παίξουμε. Αν το παιδάκι σας μπορεί να πει μια λέξη μπορείτε να στοχεύσετε να πει μια φράση 2 λέξεων, π.χ. «Παρακαλώ παίξω».

       III.      Δώστε στο παιδάκι μικρή ποσότητα φαγητού κατά τη διάρκεια του γεύματος και περιμένετε μέχρι να σας ζητήσει κι άλλο.
Αν χρειαστεί δείξτε του πως κάνουμε το νεύμα θέλοντας να πούμε «κι άλλο» ή πως λέμε τη συλλαβή «κια» για να το μιμηθεί και να πεί απο μόνο του «κι άλλο».

       IV.      Περιορίστε την πρόσβαση που έχει το παιδί σε διάφορα πράγματα, π.χ. γλυκά, παιχνίδια, τηλεόραση.
Περιμένετε να ζητήσει με τον επιθυμητό τρόπο (νεύμα ή λέξη) αυτό που θέλει. Μπορείτε εναλλακτικά να τοποθετήσετε αυτά που επιθυμεί το παιδί στο οπτικό του πεδίο αλλά σε σημείο, που δεν μπορεί να τα φτάσει.

          V.      Παίξτε παιχνίδια εναλλαγής σειράς.
Καθήστε κάτω στο πάτωμα και σπρώξτε τη μπάλα ο ένας στον άλλον ή τσουλήστε ένα αυτοκινητάκι μπρος – πίσω. Όταν κάποια στιγμή θα έχετε εσείς την μπάλα περιμένε να σας κάνει νόημα οτι θέλει τη μπάλα ή να πει «μπα» ή «μπάλα» και μετά δώστε την. Αν δεν ξεκινήσει κάποια τέτοια κίνηση, δείξτε του εσείς πως να κάνει το νόημα ή πως παράγουμε τον ήχο «μπ» για να πούμε «μπάλα» και αφήστε το να σας μιμηθεί. Επιβραβεύστε το δίνοντάς του την μπάλα.

       VI.      Κλείστε καλά το βάζο με τα μπισκότα ή το κουτί με τα τουβλάκια.
Όταν το παιδί θα πάρει το βάζο ή το κουτί και δεν θα μπορεί να το ανοίξει και θα σας το δώσει για να το ανοίξετε εσείς, περιμένετε να σας κάνει το νεύμα για «ανοίγω» ή «βοήθεια» ή να πει την αντίστοιχη λέξη.

    VII.      Παίξτε με παιχνίδια αναπνοής.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σφυρίχτρες ή παιδικούς ανεμόμυλους που είναι δύσκολο για το παιδάκι να το παίξει μόνο του. Όταν το παιδί θα προσπαθήσει και δεν θα μπορεί να το φυσήξει, περιμένετε μέχρι να κάνει το νεύμα για βοήθεια ή να σας πει τη λέξη «βοήθεια» ή «φυσάω».

 VIII.      Παίξτε με φούσκες και μετά κλείστε σφιχτά το βάζο με τις φούσκες.
Περιμένετε μέχρι το παιδάκι να σας ζητήσει βοήθεια να το ανοίξετε για να κάνει και αυτό φούσκες είτε κάνοντας ένα νεύμα για βοήθεια είτε λέγοντας τη λέξη «βοήθεια» ή «φούσκες». Αν δεν κάνει κάτι απο αυτά, δείξτε του το νεύμα ή πως παράγουμε τη λέξη και περιμένετε να σας μιμηθεί.

 

Με αυτούς τους έξυπνους τρόπους θα μπορέσετε εύκολα να δείξετε στο παιδάκι σας τη δύναμη της επικοινωνίας. Θα μπορέσουν να μάθουν εύκολα οτι όταν κάνουν το επιθυμητό νεύμα ή λένε την λέξη – στόχο αποκτούν αυτό που θέλουν. Επίσης, εύκολα θα καταλάβουν οτι όταν κλαίνε και χτυπάνε τα χέρια και τα πόδια τους δεν πετυχαίνουν τίποτα. Πρέπει να είστε έτοιμοι να ενισχύσετε θετικά το νεύμα ή τη λεκτική επικοινωνία του παιδιού, για να μπορέσει να συνδυάσει άμεσα στο μυαλό του την λεκτική επικοινωνία με την εκπλήρωση της επιθυμίας του. Για παράδειγμα, πρέπει να έχετε κοντά σας το βάζο με τα μπισκότα και να του δώσετε αμέσως το μπισκότο όταν θα κάνει το αντίστοιχο νεύμα ή θα πει τη λέξη στόχο. Αντίστοιχα, καλό θα ήταν να αγνοείτε ανεπιθυμήτες συμπεριφορές που μπορεί να εκδηλώσει το παιδί μπροστά στην επιθυμία του για κάτι. Μπορεί για παράδειγμα να αρχίσει να χτυπάει τα χέρια του και τα πόδια του ή να τσιρίζει για να του δώσετε το μπισκότο. Καλό θα ήταν τότε να αγνοήσετε αυτή τη συμπεριφορά ή να του εξηγήσετε οτι με αυτό τον τρόπο δεν μπορείτε να καταλάβετε τι θέλει να σας πει και οτι όταν σας το δείχνει ή παράγει τη λέξη – στόχο, όλα είναι πιο απλά. Όλα αυτά πρέπει να εφαρμοστούν με υπομονή και αγάπη. Μόλις το παιδάκι σας δει οτι αρχίζει με αυτό τον τρόπο να επικοινωνεί ικανοποιητικά με τους γύρω του, θα αποκτήσει αυτοπεποίθηση και πολύ σύντομα θα αναπτύξει ακόμη περισσότερο τη λεκτική του επικοινωνία.

 

 

πηγή: "It takes two to talk" Jan Pepper, Elaine Weitzman (2004)





Εκτυπώστε το Στείλτε το σε ένα φίλο

FacebookΜοιραστείτε το στο Facebook





 
 
Θέματα και άρθρα
ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Ερωτήσεις που αφορούν παιδιά
Ερωτήσεις που αφορούν ενήλικες
Αμυοτροφική Πλευρική Σκλήρυνση (A.L.S.)
Νέα έρευνα!!!
1 από τις 43 αναπηρίες που δεν χρειάζονται επανεξέταση
A.L.S. Hellas - Έκτη αίσθηση - ΕΤ 3
Τι είναι η A.L.S.;
ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Είναι η Δυσλεξία κληρονομική;
Τι είναι η Δυσλεξία;
Ποιά είναι τα αίτια;
Πώς είναι να έχεις Δυσλεξία;
Πώς είναι ένας ενήλικος με Δυσλεξία ;
Λίστα ελέγχου νηπίων με Δυσλεξία
Λίστα ελέγχου παιδιών με Δυσλεξία
Σχολική ετοιμότητα
Test νοητικής αξιολόγησης
Συμβουλές
Έξυπνοι τρόποι να βοηθήσετε τα παιδιά με Δυσλεξία
Οριοθέτηση & Μαθησιακές Δυσκολίες
Εφηβεία & Δυσλεξία
Συχνές ερωτήσεις
Διάσημοι Δυσλεκτικοί
Παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία: Τι τύπος είναι;
Μάθετε πως μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία!!!
10 top συμβουλές για τη σχολική μελέτη
Το χάρισμα της Δυσλεξίας
Δυσλεξία & Εργασία
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΙΟΥ
Αναπτυξιακά ορόσημα
1 μηνός
3 μηνών
7 μηνών
12 μηνών
18 μηνών
2 ετών
3 ετών
4 ετών
5 ετών
Πρέπει να ανησυχώ για την ακοή και την ομιλία του παιδιού μου;
ΛΟΓΟΣ & ΟΜΙΛΙΑ
Αρθρωτική διαταραχή
Καθυστέρηση λόγου και ομιλίας
Τραυλισμός
Γλωσσική Εξελικτική Διαταραχή
Βαρηκοϊα - Κώφωση
Κεντρική ακουστική δυσλειτουργία
Εγκεφαλική Παράλυση
Νοητική υστέρηση
Αφασία
Δυσαρθρία
Δυσπραξία
Άνοια
Υπερωοσχιστία
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Τομείς Εργοθεραπευτικής Αξιολόγησης
Τι είναι Εργοθεραπεία;
Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (S.I.)
ΔΕΠ/Υ
Κίνηση & Συντονισμός (0-1 έτος)
Κίνηση & Συντονισμός (1-2 ετών)
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Ύπνος
Νυχτερινή ενούρηση
Διαζύγιο
Σοβαρή ασθένεια συγγενικού προσώπου
Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία & Ψυχολογία
ΦΩΝΗ & ΚΑΤΑΠΟΣΗ
Διαδικασία παραγωγής φωνής
Δυσφωνία
Διαδικασία φυσιολογικής κατάποσης
Δυσφαγία
ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
Τι είναι Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές;
Fragile X
Τι είναι Αυτισμός;
Ειδικές ικανότητες ατόμων με Αυτισμό
 
Δωρεάν Συμβουλές
 
 
 
Διεύθυνση: Γαρυττού 178 & Π. Μελά, Αγ. Παρασκευή, 15343. Τηλέφωνο: 210.60.14.882
 
(c) Πέτρου Σύλα | Υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center - Κατασκευη ιστοσελιδων