Λογοθεραπεια. Δυσλεξια και προβλήματα λόγου. Λογοθεραπεία Πέτρου Σύλλα. Κεντρο Λογοθεραπειας. Exelixilogou.gr
ΑρχικήΠροφίλΠαιδιάΈφηβοιΕνήλικεςΔιάγνωσηΘεραπευτικά ΤμήματαΘεραπευτικές ΜέθοδοιVideoσυλλογήΆρθραΕπικοινωνίαSitemap
 
Αρχική » Κύριες κατηγορίες » Άρθρα » Πως να διορθώσω το παιδί μου που δεν μιλάει καθαρά;

Πως να διορθώσω το παιδί μου που δεν μιλάει καθαρά;

Πως να διορθώσω το παιδί μου που δεν μιλάει καθαρά;

Όλοι οι νέοι γονείς περιμένουν πως και πως να δουν το μικρό τους να στέκεται στα πόδια του, να κάνει τα πρώτα του βήματα και να πει τις πρώτες του λεξούλες. Τι γίνεται όμως όταν το μικρό μας αργεί να μιλήσει ή αυτά που λέει δεν τα λέει καθαρά; Πότε αυτό είναι φυσιολογικό και τι πρέπει να κάνουμε για να το βοηθήσουμε.

Η φυσιολογική φωνολογική ανάπτυξη των παιδιών ακολουθεί τα παρακάτω στάδια:

3 ετών
Το παιδί παράγει τους ήχους:

  • “μ"
  • “νιου”
  • “π”
  • “μπ”
  • “τ”
  • “κιου”
  • “κ”
  • “γκ”
  • “γκιου”

Αναμενόμενες δομικές απλοποιήσεις:

  • απλοποιήσεις συμφωνικών συμπλεγμάτων, π.χ. «σπίτι» → «πίτι»
  • μεταθέσεις – μετακινήσεις ήχων και συλλαβών, π.χ. «μολύβι» → «μοβύλι»

 

3,5 ετών
Το παιδί παράγει τους ήχους:

  • “ν"
  • “β”
  • “χιου”
  • “γιου”
  • “χ”
  • “γ”

Αναμενόμενες δομικές απλοποιήσεις:

  • απλοποιήσεις συμφωνικών συμπλεγμάτων, π.χ. «τρένο» → «τένο»
  • μεταθέσεις – μετακινήσεις ήχων και συλλαβών, π.χ. «κάλτσες» → «κλάτσες»

4 ετών
Το παιδί παράγει τους ήχους:

  • “φ”
  • “σ”
  • “ζ”
  • “λ”
  • κάποια συμφωνικά συμπλέγματα, π.χ. «σπ», «μπλ», «κλ»

4,5 ετών
Το παιδί παράγει τους ήχους:

  • “θ”
  • “δ”
  • “λιου”
  • έκκροτα + “ρ”, π.χ. «τρ», «κρ», «γκρ», «ντρ»

5 ετών
Το παιδί παράγει τους ήχους:

  • “τσ”
  • “τζ”
  • τριβόμενα + “ρ”, π.χ. «φρ», «βρ», «θρ», «δρ»

5,5 ετών
Το παιδί παράγει τους ήχους:

  • “ρ”
  • τριπλά συμφωνικά συμπλέγματα, π.χ. «σπρ», «στρ»

 

Ανάλογα σε ποιά ηλικιακή κατηγορία ανήκει το παιδάκι σας περιμένουμε να παράγει τους αντίστοιχους ήχους  και να κάνει τα αναμενόμενα λάθη. Φανταστείτε οτι η ομιλία είναι όπως όταν μαθαίνουμε να κάνουμε ποδήλατο. Μέσα στη διαδικασία αυτή πολλές φορές θα πέσουμε ή δεν θα μπορούμε να βάλουμε σωστά το πόδι μας στο πετάλι. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στην ομιλία. Είναι φυσιολογικό τα παιδάκια μας να κάνουν λάθη στην άρθρωση κατά την αυθόρμητη ομιλία.

Πρέπει να τα διορθώνουμε;

Σαφέστατα και πρέπει να τα διορθώνουμε αλλά με τον κατάλληλο τρόπο.


1. Αποφεύγουμε την έκφραση «Δεν το λέμε έτσι. Το λέμε έτσι.» Αντ’ αυτού λέμε τη λέξη όπως σωστά αρθρώνεται. Για παράδειγμα:
Παιδί: «Μαμά, σέλω νελό.»
Γονιός: «Θέλεις νερό;» (Τα γράμματα με bold τα τονίζουμε περισσότερο όταν μιλάμε γιατί είναι οι ήχοι που παράγει λάθος το παιδί).
Παιδί: «Ναι. Σέλω νελό.»
Ακόμη και αν το παιδί δεν διορθώσει το λάθος του άμεσα, δεν επιμένουμε. Θα ακολυθήσουμε την ίδια διαδικασία πολλές φορές με σκοπό να δίνουμε συνεχώς στο παιδί το σωστό πρότυπο ομιλίας.

 

2. Φροντίζουμε όταν μιλάμε στο παιδί να είμαστε στο ίδιο επίπεδο με αυτό ώστε να βλέπει το στόμα μας και τις κινήσεις που κάνουμε όταν μιλάμε. Με αυτό τον τρόπο του προσφέρουμε όχι μόνο ακουστικό αλλά και οπτικό ερέθισμα.

 

3. Μιλάμε αργά στο παιδί για να προλαβαίνει να ακούσει προσεχτικά και να επεξεργαστεί σωστά τους ήχους.

 

4. Κοιτάμε προσεχτικά τον παραπάνω πίνακα φυσιολογικής φωνολογικής ανάπτυξης και δεν απαιτούμε απο το παιδί να παράγει ήχους που δεν αναμένονται για την ηλικία του (π.χ. για ένα παιδί 3 ετών να λέει το «ρ»)





Εκτυπώστε το Στείλτε το σε ένα φίλο

FacebookΜοιραστείτε το στο Facebook





 
 
Θέματα και άρθρα
ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Ερωτήσεις που αφορούν παιδιά
Ερωτήσεις που αφορούν ενήλικες
Αμυοτροφική Πλευρική Σκλήρυνση (A.L.S.)
Νέα έρευνα!!!
1 από τις 43 αναπηρίες που δεν χρειάζονται επανεξέταση
A.L.S. Hellas - Έκτη αίσθηση - ΕΤ 3
Τι είναι η A.L.S.;
ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Είναι η Δυσλεξία κληρονομική;
Τι είναι η Δυσλεξία;
Ποιά είναι τα αίτια;
Πώς είναι να έχεις Δυσλεξία;
Πώς είναι ένας ενήλικος με Δυσλεξία ;
Λίστα ελέγχου νηπίων με Δυσλεξία
Λίστα ελέγχου παιδιών με Δυσλεξία
Σχολική ετοιμότητα
Test νοητικής αξιολόγησης
Συμβουλές
Έξυπνοι τρόποι να βοηθήσετε τα παιδιά με Δυσλεξία
Οριοθέτηση & Μαθησιακές Δυσκολίες
Εφηβεία & Δυσλεξία
Συχνές ερωτήσεις
Διάσημοι Δυσλεκτικοί
Παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία: Τι τύπος είναι;
Μάθετε πως μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία!!!
10 top συμβουλές για τη σχολική μελέτη
Το χάρισμα της Δυσλεξίας
Δυσλεξία & Εργασία
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΙΟΥ
Αναπτυξιακά ορόσημα
1 μηνός
3 μηνών
7 μηνών
12 μηνών
18 μηνών
2 ετών
3 ετών
4 ετών
5 ετών
Πρέπει να ανησυχώ για την ακοή και την ομιλία του παιδιού μου;
ΛΟΓΟΣ & ΟΜΙΛΙΑ
Αρθρωτική διαταραχή
Καθυστέρηση λόγου και ομιλίας
Τραυλισμός
Γλωσσική Εξελικτική Διαταραχή
Βαρηκοϊα - Κώφωση
Κεντρική ακουστική δυσλειτουργία
Εγκεφαλική Παράλυση
Νοητική υστέρηση
Αφασία
Δυσαρθρία
Δυσπραξία
Άνοια
Υπερωοσχιστία
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Τομείς Εργοθεραπευτικής Αξιολόγησης
Τι είναι Εργοθεραπεία;
Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (S.I.)
ΔΕΠ/Υ
Κίνηση & Συντονισμός (0-1 έτος)
Κίνηση & Συντονισμός (1-2 ετών)
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Ύπνος
Νυχτερινή ενούρηση
Διαζύγιο
Σοβαρή ασθένεια συγγενικού προσώπου
Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία & Ψυχολογία
ΦΩΝΗ & ΚΑΤΑΠΟΣΗ
Διαδικασία παραγωγής φωνής
Δυσφωνία
Διαδικασία φυσιολογικής κατάποσης
Δυσφαγία
ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
Τι είναι Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές;
Fragile X
Τι είναι Αυτισμός;
Ειδικές ικανότητες ατόμων με Αυτισμό
 
Δωρεάν Συμβουλές
 
 
 
Διεύθυνση: Γαρυττού 178 & Π. Μελά, Αγ. Παρασκευή, 15343. Τηλέφωνο: 210.60.14.882
 
(c) Πέτρου Σύλα | Υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center - Κατασκευη ιστοσελιδων