Λογοθεραπεια. Δυσλεξια και προβλήματα λόγου. Λογοθεραπεία Πέτρου Σύλλα. Κεντρο Λογοθεραπειας. Exelixilogou.gr
ΑρχικήΠροφίλΠαιδιάΈφηβοιΕνήλικεςΔιάγνωσηΘεραπευτικά ΤμήματαΘεραπευτικές ΜέθοδοιVideoσυλλογήΆρθραΕπικοινωνίαSitemap
 
Ανάλυση τομέα

ΔΥΣΛΕΞΙΑ

Είναι η Δυσλεξία κληρονομική;
Είναι η Δυσλεξία κληρονομική;
 
Ένας απο τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι παρεξηγούν την κληρονομική βάση της Δυσλεξίας, είναι γιατί αρκετοί γονείς κατά τη διάρκεια των σχολικών τους χρόνων είχαν δυσκολία ...περισσότερα
Δυσλεξία & Εργασία
Δυσλεξία & Εργασία
 
Η Δυσλεξία είναι ένα σύνδρομο, που πλήττει περίπου το 10% του πληθυσμού. Πρωτίστως, επηρρεάζει την ικανότητα ανάγνωσης και γραφής και δευτερευόντως επηρρεάζεται η μνήμη, η μαθηματική ...περισσότερα
Το χάρισμα της Δυσλεξίας
Το χάρισμα της Δυσλεξίας
 
Όταν ακούμε τη λέξη «Δυσλεξία» οι πιο πολλοί απο εμάς σκεφτόμαστε αμέσως την ανάγνωση, τη γραφή, την ορθογραφία και τα προβλήματα με τα μαθήματα που μπορεί να έχει ένα παιδάκι ...περισσότερα
10 top συμβουλές για τη σχολική μελέτη
10 top συμβουλές για τη σχολική μελέτη
 
Τα παιδιά τα πηγαίνουν καλύτερα στο σχολείο, όταν οι γονείς τους δείχνουν ενεργό ενδιαφέρον για τα μαθήματά τους και τη σχολική τους επίδοση. Με αυτό τον τρόπο, τα παιδιά καταλαβαίνουν ...περισσότερα
Παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία: Τι τύπος είναι;
Παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία: Τι τύπος είναι;
 
 Ο κάθε άνθρωπος με ή χωρίς Μαθησιακές Δυσκολίες μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο. Κάποιος κατακτά τη μάθηση μέσω την οπτικής οδού (οπτικός τύπος), άλλος μέσω της ακουστικής ...περισσότερα
Μάθετε πως μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία!!!
Μάθετε πως μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία!!!
 

     Διαγνώστηκε πρόσφατα το παιδάκι σας με Μαθησιακές Δυσκολίες ή Δυσλεξία και εσείς αρχίσατε αμέσως να ανησυχείτε για το πως θα τα πάει στο σχολείο; Είναι λογικό ως γονείς, να θέλετε το καλύτερο για το παιδί σας αλλά η ακαδημαϊκή επιτυχία, παρόλο που είναι κάτι πολύ σημαντικό, δεν θα πρέπει να είναι σκοπός ζωής. Στόχος θα πρέπει να είναι να νοιώθει το παιδί χαρούμενο και καλά με τον εαυτό του. Με πολλή ενθάρρυνση και με την κατάλληλη στήριξη θα μπορέσει το παιδάκι σας να χτίσει μια ισχυρή προσωπικότητα και αυτοπεποίθηση, για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις της ζωής.

     Καθώς ψάχνετε να βρείτε με ποιό τρόπο μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας με Μαθησιακές Δυσκολίες ή Δυσλεξία να θυμάστε οτι ουσιαστικά πρέπει να βρείτε τρόπους να το βοηθήσετε για να βοηθηθεί το ίδιο απο μόνο του. Δεν μπορείτε να “θεραπεύσετε” τις Μαθησιακές του Δυσκολίες ή τη Δυσλεξία που παρουσιάζει. Μπορείτε, όμως, να το εφοδιάσετε με τα κατάλληλα συναισθηματικά και κοινωνικά εφόδια, για να μπορεί να αντιμετωπίζει τις καθημερινές προκλήσεις. Μην ξεχνάτε οτι ο τρόπος με τον οποίο αντιδράτε σε μια πρόκληση έχει μεγάλο αντίκτυπο στο παιδί. Μια καλή συμπεριφορά δεν θα λύσει τα προβλήματα που προκύπτουν απο τις Μαθησιακές Δυσκολίες ή τη Δυσλεξία αλλά σίγουρα θα δώσουν στο παιδί θάρρος και κουράγιο με την σκέψη οτι όλα αντιμετωπίζονται και οτι τελικά θα επιτύχει σε αυτό που το ίδιο θέλει.


Πως να βοηθήσετε τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία; Συμβουλή 1η: Επικοινωνήστε με το σχολείο του
     Εφόσον το παιδάκι σας έχει διαγνωσθεί με Μαθησιακές Δυσκολίες ή Δυσλεξία, το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνετε είναι να έρθετε σε επαφή με το σχολείο του και τους δασκάλους του, με σκοπό να συζητήσετε απο κοινού τις δυσκολίες που παρουσιάζει το παιδί τόσο σε μαθησιακό όσο και σε συμπεριφοριστικό επίπεδο καθώς και τους κοινούς σας μαθησιακούς στόχους. Πρέπει να δουλεύετε ως ομάδα με κοινούς στόχους και προοπτικές, με σκοπό να αποφευχθεί η σύγχιση στο παιδί.


Πως να βοηθήσετε τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία; Συμβουλή 2η:
Αναγνωρίστε με ποιό τρόπο το παιδί σας μαθαίνει

     Ο κάθε άνθρωπος με ή χωρίς Μαθησιακές Δυσκολίες μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο. Κάποιος κατακτά τη μάθηση μέσω την οπτικής οδού (οπτικός τύπος), άλλος μέσω της ακουστικής οδού (ακουστικός τύπος) και άλλος μέσω της πράξης ή της κίνησης (κιναισθητικός τύπος). Πρέπει, πρωτίστως, να διαπιστώσετε με ποιό τρόπο το παιδί σας μαθαίνει και στη συνέχεια να δείτε πως μπορείτε να το βοηθήσετε.......

...περισσότερα
Ποιά είναι τα αίτια;
Ποιά είναι τα αίτια;
 

Τα αίτια που προκαλούν τη Δυσλεξία μέχρι και σήμερα είναι άγνωστα.

Η επικρατούσα άποψη είναι οτι συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου δυσλειτουργούν παρά το γεγονός οτι ο εγκέφαλος είναι φυσιολογικός. Επίσης έχει αποδοθεί ευθύνη σε γενετικούς παράγοντες, σε ελλιπή ημισφαιρική κυριαρχία και σε λειτουργικές ανωμαλίες στην αντιληπτική και γλωσσική επεξεργασία.

     Έχει εκπονηθεί μια πληθώρα μελετών και ερευνών με σκοπό να εξιχνιαστεί το "μυστήριο",που κρύβεται πίσω απο τις μαθησιακές δυσκολίες. Συνοπτικά, έχουν διατυπωθεί οι παρακάτω υποθέσεις, που αφορούν περισσότερο στις μαθησιακές διαταραχές στον τομέα της ανάγνωσης:

  • Ελλιπής ύπαρξη κινήτρων και περιορισμένη ενασχόληση με συγκεκριμένες εργασίες
  • Ελάχιστες μαθησιακές ευκαιρίες απο την οικογένεια και το κοινωνικοπολιτισμικό επίπεδο
  • Μειωμένη ποσότητα και ποιότητα παρεχόμενης εκπαίδευσης
  • Οπτικοαντιληπτικές δυσκολίες
  • Αριστεροχειρία
  • Μη εγκατεστημένη πλευρίωση
  • Χαμηλό σωματικό βάρος κατά τη γέννηση
  • Κακή διατροφή κατά το πρώτο 3μηνο της κύησης
  • Έλλειψη της θυρεοειδούς ορμόνης της μητέρας
  • Κατανάλωση αλκοόλ κατά τη διάρκεια της κύησης

 

 

πηγή: "Αξιολόγηση και αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών" ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ. (2009)

Εφηβία & Δυσλεξία
Εφηβία & Δυσλεξία
 
    Γενικά σκέφτεσαι γρήγορα αλλά συχνά νοιώθεις ότι κάτι δεν πάει καλά στην ανάγνωση ή/και στην γραφή; Δυσκολεύεσαι κάποιες φορές να εκφράσεις λεκτικά αυτό που θές ή να καταλάβεις αυτό που σου λένε; Είσαι γενικά ανοργάνωτος και ξεχασιάρης; Σε στενοχωρούν αυτά τα γεγονότα και τελικά καταλήγεις να αναρωτιέσαι: "Μήπως είμαι χαζός;"

     Αν έχεις απαντήσει "ναι" στις παραπάνω ερωτήσεις, τότε το πιο πιθανό είναι οτι εμφανίζεις Δυσλεξία σε κάποιο βαθμό ή δυσκολίες μάθησης. Η Δυσλεξία στην αρχή αναφερόταν στη δυσκολία που είχε ένα άτομο με τις λέξεις και αργότερα άρχισε να γίνεται αναφορά και στην ανάγνωση και τη γραφή.

     Δεν υπάρχει προφανής αιτία, που προκαλεί τη Δυσλεξία. Πρόκειται για σύνολο παραγόντων: αδύνατη μνήμη, φτωχή αλληλουχία, χαμηλός οπτικοκινητικός συντονισμός. Η Δυσλεξία έχει διάφορους βαθμούς σοβαρότητας. Εφόσον διαβάζεις το άρθρο αυτό, τότε προφανώς έχεις αναπτύξει καλή ανάγνωση. Μπορεί σε μικρότερη ηλικία οι γύρω σου να παρατηρούσαν οτι δεν είσαι καλός αναγνώστης αλλά με το χρόνο βρήκες κάποιο τρόπο να αντισταθμίσεις αυτή τη δυσκολία. Τότε ποιό είναι το πρόβλημα;

    Κάποιες φορές μπορεί να είναι δύσκολο να εντοπίσεις ακριβώς τη φύση του προβλήματος αλλά γενικά νοιώθεις οτι παρόλο που έχεις καλή αντίληψη και λογική αργείς να κάνεις διάφορα πράγματα που οι συνομήλικοί κάνουν ταυτόχρονα με εσένα. Ακόμη μπορεί να νοιώθεις οτι εσύ χρειάζεται να προσπαθήσεις πολύ περισσότερο για να καταφέρεις κάτι που οι άλλοι ολοκληρώνουν με ευκολία. Μπορεί να ξοδεύεις πολλές ώρες για να κάνεις τα μαθήματά σου και απο ένα σημείο και μετά να δυσκολεύεσαι να συγκεντρωθείς και να προσπαθείς πολύ για να ολοκληρώσεις τις εργασίες σου αλλά τελικά να μην έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα.

     Το γεγονός  είναι οτι τα συμπτώματα της Δυσλεξίας κάποιες φορές δεν είναι εμφανή, παρά μόνο όταν γίνεσαι έφηβος. Παρόλ' αυτά, συμπτώματα υπάρχουν και σε μικρότερη ηλικία. Ας δούμε τα παρακάτω:

  • Γλωσσικές δυσκολίες: Παρατηρείς οτι πρέπει να διαβάσεις το κείμενο πολλές φορές για να καταλάβεις τι λέει. Δεν είσαι ορθογράφος και τα ορθογραφικά λάθη γίνονται περισσότερα, όταν πρέπει να γράψεις μια έκθεση. Δυσκολεύεσαι να αποτυπώσεις στο χαρτί αυτό που έχεις στο μυαλό σου.
  • Φτωχή μνήμη: Αν νοιώθεις οτι δεν μπορείς να συγκρατήσεις στη μνήμη σου πληροφορίες, τότε το πιο πιθανό είναι οτι θα έχεις δυσκολία στην απομνημόνευση τηλεφωνικών αριθμών, στην συγκράτηση και εκτέλεση βημάτων οδηγιών, στην συλλογή σημειώσεων απο προφορικό μάθημα ή ακόμη και στην αφήγηση ενός γεγονότος.
  • Δεξιότητες οπτικοκινητικού συντονισμού: Μπορεί γενικά στα αθλήματα να τα καταφέρνεις καλά αλλά να μην έχεις καλό γραφικό χαρακτήρα. Μπορεί να έχεις δυσκολία με την αλληλουχία και να γράφεις ανακατεμένα τα γράμματα στις λέξεις ή έναν πολυψήφιο αριθμό, να μπερδεύεις το δεξί με το αριστερό και να δυσκολεύεσαι να διαβάσεις έναν χάρτη και να ακολουθήσεις οδηγίες για να φτάσεις σε έναν προορισμό.
  • Αντίδραση σε αυτές τις δυσκολίες: Μπορεί γενικά να έχεις άγχος αλλά όταν πρόκειται να εκτελέσεις μια δραστηριότητα, που ξέρεις οτι είναι δύσκολη να αγχώνεσαι ακόμη περισσότερο. Γενικά, κάποιες φορές να νοιώθεις απαισιόδοξος, ματαιωμένος, καταθλιπτικός και με χαμηλή αυτοεκτίμηση. Παρόλ' αυτά, διαγνωστεί η δυσκολία και πάρεις την κατάλληλη βοήθεια απο τα κατάλληλα άτομα, τότε όλα αυτά τα συναισθήματα αντικαθίσταναι απο αισθήματα χαράς, κατανόησης, αναγνώρισης της αξίας σου και λύσης των ερωτημάτων.

 

 

πηγή: kidshealth.org

Έξυπνοι τρόποι να βοηθήσετε τα παιδιά με Δυσλεξία
Έξυπνοι τρόποι να βοηθήσετε τα παιδιά με Δυσλεξία
 

Στο άρθρο αυτό παρατίθενται έξυπνοι τρόποι με τους οποίους μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν το παιδί, που έχει Δυσλεξία. Πρόκειται για αναφορές γονιών, οι οποίοι διαμένουν είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό. Μοιράστηκαν μαζί μας τους έξυπνους τρόπους, που ανακάλυψαν, με σκοπό να βοηθήσουν μέσα απο καθημερινές δραστηριότητες το παιδί τους, που έχει Δυσλεξία.

  • Κουτσό με ήχους και γράμματα: Σχεδιάστε κάτω στο πλακόστρωτο με κιμωλία 8 κουτιά στο μοτίβο αυτών που σχεδιάζαμε όταν παίζαμε μικροί κουτσό. Μέσα στο κάθε κουτί γράψτε ένα γράμμα. Ζητήστε απο το παιδί να πηδήξει μέσα στο κουτί με τον ήχο "μ" (μην ζητάτε να πηδήξει μέσα στο κουτί με το γράμμα "μι"). Κάθε φορά που το παιδί πετυχαίνει το στόχο να το επιβραβεύετε. Συνεχίζετε με τον επόμενο ήχο. Στο τέλος του παιχνιδιού επιβραβεύετε το παιδί με τον επιθυμητό ενισχυτή (δηλαδή, αυτό που θέλει να αποκτήσει αν τα καταφέρει καλά π.χ. παγωτό ή γλειφιτζούρι ή αυτοκόλλητο).

 

  • Πίνακας γράφω - σβήνω: Πολλές φορές τα παιδία με Δυσλεξία, όταν κάνουν ασκήσεις γραφής ή ορθογραφίας, δυσκολεύονται αρκετά. Κάνουν λάθη, σβήνουν, γράφουν, ξανασβήνουν, ξαναγράφουν, διορθώνουν, στριμώχνουν τα γράμματα και στο τέλος εκνευρίζονται τόσο πολύ που δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο να σκίζεται το τετράδιο. Μια μητέρα παιδιού με Δυσλεξία απο την Αμερική, η οποία αντιμετώπιζε καθημερινά ανάλογη κατάσταση, αγόρασε στον 10χρονο γιό της έναν πίνακα στον οποίο το παιδί μπορούσε να γράφει με πολύχρωμους μαρκαδόρους και να σβήνει με σφουγγαράκι. Το παιδί απολάμβανε να διαλέγει ένα χρωματιστό μαρκαδόρο, για να γράψει τη λέξη που ήθελε και να "εξαφανίζει" το λάθος που έκανε σβήνοντάς το με το σφουγγαράκι. Όταν ολοκλήρωνε τη λέξη σωστά, με χαρά κύκλωνε με άλλο σρώμα τα γράμματα που τον δυσκόλεψαν αλλά τελικά κατάφερε να τα γράψει σωστά.

 

  • Προπαίδεια και ορθογραφία στο αυτοκίνητο: Μια μητέρα παιδιού με Δυσλεξία απο την Αγγλία αναφέρει πως ο 7χρονος γιός της δυσκολευόταν πολύ να κάνει τις ασκήσεις προπαίδειας και ορθογραφίας στο σπίτι αλλά απολάμβανε να τις κάνει προφορικά σαν παιχνίδι με τη μαμά του, όταν πήγαιναν κάπου με το αυτοκίνητο και εκείνη οδηγούσε.

 

  • Διαβάζοντας ιστορίες σε ζώακια: Η Mindy (μητέρα ένος 8χρονου κοριτσιού με Δυσλεξία απο τον Καναδά) αναφέρει πως η κόρη της είχε σημαντικές δυσκολίες στην ανάγνωση. Είχε φτάσει στο σημείο να μην θέλει καν να ανοίξει το βιβλίο και να κάνει προσπάθεια για ανάγνωση. Καθώς ο καιρός περνούσε και οι δυσκολίες στην ανάγνωση αυξάνονταν, η μικρή είχε αρχίσει να χάνει και την αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθησή της. Η μητέρα της, όμως, ήξερε οτι η μικρή απολάμβανε να ασχολείται με ζώα. Έτσι, την πήγαινε μια φορά την εβδομάδα σε ένα ξενώνα για αδέσποτα ζώα, όπου η μικρή μπορούσε να φροντίζει τους φίλους της. Είχε τη δυνατότητα να κάνει μπάνιο τα σκυλάκια, να ταϊζει τα γατάκια και τα κουνελάκια και διάφορα άλλα. Μια εθελόντρια - εργαζόμενη στον ξενώνα, ανέφερε στη μικρή οτι τα ζωάκια θέλουν κάποιον να τους μιλάει ή ακόμη καλύτερα να τους διαβάζει ιστορίες. Η 8χρονη τότε έπαιρνε κάθε φορά μαζί της 2 διαφορετικά παραμύθια και τα διάβαζε στα ζωάκια που μάζευε κοντά της και ένοιωθε υπέροχα που πρόσφερε στα αδέσποτα αυτό που της πρόσφερε και η μητέρα της όταν ήταν μικρή, χωρίς όμως να καταλαβαίνει οτι το πραγματικό όφελος ήταν δικό της.
Συχνές ερωτήσεις
Συχνές ερωτήσεις
 
  • Τι είναι η Δυσλεξία;

Η Δυσλεξία είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία, η οποία εστιάζεται στα γράμματα ή στους αριθμούς ή και στα δύο. Η Δυσλεξία εκτιμάται οτι εμφανίζεται περίπου στο 4% - 8% του πληθυσμού. Πρόκειται για μια μόνιμη δυσλειτουργία, η οποία χρειάζεται διαρκή ενίσχυση σε όλη τη σχολική ζωή του ατόμου. Συνήθως, όμως, τα δυσλεκτικά άτομα εμφανίζουν ιδιαίτερη κλίση στα καλλιτεχνικά, στην φυσική αγωγή και στις κοινωνικές επαφές.

  • Τι προκαλεί τη Δυσλεξία;

Η αιτία που προκαλεί τη Δυσλεξία δεν έχει αποσαφηνιστεί πλήρως. Σίγουρα, όμως, προκαλεί μια δια βίου νευρολογική διαταραχή στον εγκέφαλο. Οι ανωμαλίες αυτές προκαλούν δυσκολίες στην εκμάθηση των γραμμάτων και των αριθμών, οι οποίες μπορεί να ποικίλουν στο βαθμό σοβαρότητας.

  • Ποιά είναι τα συμπτώματα της Δυσλεξίας;

Τα δυσλεκτικά παιδιά έχουν φωνολογικές δυσκολίες, δηλαδή δεν μπορούν εύκολα να κατακερματίσουν μια λέξη στους φθόγγους ή τους ήχους, που τη συνθέτουν. Αυτό σημαίνει οτι θα έχουν και δυσκολίες στην ανάγνωση, στη γραφή και στο συλλαβισμό των λέξεων. Η πλειονότητα των δυσλεκτικών παιδιών εμφανίζει δυσκολίες με το γραπτό κείμενο, τη μαθηματική σκέψη και τη λογική και χρονική ακολουθία.........

...περισσότερα
Οριοθέτηση & Μαθησιακές Δυσκολίες
Οριοθέτηση & Μαθησιακές Δυσκολίες
 

     Ένα παιδί, για να ενταχθεί ομαλά στο σχολικό περιβάλλον πρέπει να διαθέτει ανάλογη ηλικιακή κινητική, σωματική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη και επαρκείς γλωσσικές και γνωστικές δεξιότητες.

     Στην περίπτωση ενός μη οριοθετημένου παιδιού εστιάζουμε το ενδιαφέρον μας στην κοινωνική και συναισθηματική του ανάπτυξη. Πιο συγκεκριμένα, ένα μη οριοθετημένο παιδί δυσκολεύεται να ανταπεξέλθει με επάρκεια στις σχολικές απαιτήσεις όταν:

  • Δεν δουλεύει σαν μέλος μιας ομάδας ή και ανεξάρτητα
  • Δεν είναι ικανό να συγκεντρωθεί και να κάνει υπομονή καθώς μαθαίνει και να ζητήσει βοήθεια όταν τη χρειαστεί
  • Δεν είναι ευαίσθητο στις ανάγκες και στα συναισθήματα των άλλων και δεν δείχνει σεβασμό
  • Δεν περιμένει τη σειρά του και δεν μοιράζεται αντικείμενα
  • Δεν μπορεί να εκφράσει τα συναισθήματά του και να συμπεριφερθεί ανάλογα
  • Δεν αναπτύσσει μια κατανόηση για ό,τι είναι σωστό, ό,τι είναι λάθος και γιατί
  • Δεν φροντίζει και δεν ενδιαφέρεται για το περιβάλλον, την περιουσία και τους ζωντανούς οργανισμούς
  • Δεν κάθεται φρόνιμα και δεν ακούει προσεκτικά, όταν μαθαίνει

     Όταν ένα παιδί εμφανίζει μία ή και περισσότερες απο τις προαναφερθείσες συμπεριφορές, ενδέχεται να εμφανίσει μαθησιακές δυσκολίες γενικευμένες ή ειδικές σε συγκεκριμένες δεξιότητες (ανάγνωσης, γραφής, μαθηματικής σκέψης).

     Οι γονείς μπορούν εύκολα να βοηθήσουν το παιδί τους να οριοθετηθεί στο καθημερινό του διάβασμα και γενικά στις απαιτήσεις της σχολικής του ζωής. Πιο συγκεκριμένα .......

...περισσότερα
Διάσημοι Δυσλεκτικοί
Διάσημοι Δυσλεκτικοί
 

Παρόλο που η Δυσλεξία δημιουργεί αρκετές δυσκολίες στα παιδιά ως μαθητές και αργότερα ως ενήλικες, συχνά βλέπουμε δυσλεκτικούς να διαπρέπουν σε έναν τομέα, που έχουν ταλέντο. Ας δούμε επιγραμματικά τους πιο γνωστούς δυσλεκτικούς και ας θαυμάσουμε τα κατορθώματά τους .....

 

...περισσότερα
Συμβουλές προς γονείς & εκπαιδευτικούς
Συμβουλές προς γονείς & εκπαιδευτικούς
 

Ένα δυσλεκτικό παιδί αντιμετωπίζει δυσκολίες όχι μόνο στο σχολείο αλλά και στο σπίτι. Πρόκειται, όμως, για ένα παιδί, το οποίο έχει επίγνωση των δυσκολιών του και το ψυχολογικό βάρος αυτής της γνώσης είναι μεγάλο. Το παιδί νοιώθει οτι είναι έξυπνο και καταλαβαίνει την υλή που του διδάσκεται αλλά δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις σχολικές δοκιμασίες. Τότε ματαιώνεται και απογοητεύεται. Για να μπορέσει αυτό το παιδί, όμως, να προχωρήσει στη σχολική του ζωή πρέπει όχι μόνο να ακολουθεί ένα ατομικό πρόγραμμα αποκατάστασης των δυσκολιών που εμφανίζει αλλά να περιβάλλεται και απο άτομα που θα του φέρονται με τον δέοντα ενισχυτικό και τον πιο κατάλληλο τρόπο. Τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που θα διαδραματίσουν καταλυτικό ρόλο στην σχολική πορεία του παιδιού μαζί με τον ειδικό που θα τον παρακολουθεί. Ο ειδικός θα αναλάβει την αποκατάσταση των μαθησιακών του δυσκολιών και η οικογένεια και ο εκπαιδευτικός την ενίσχυση των δυνατοτήτων του παιδιού λαμβάνοντας την δέουσα συμβουλευτική... 

...περισσότερα
Λίστα ελέγχου Δυσλεκτικών παιδιών
Λίστα ελέγχου Δυσλεκτικών παιδιών
 

 Η ακόλουθη λίστα ελέγχου μπορεί να δείξει αν ένα παιδί (6+ ετών) είναι Δυσλεκτικό ή όχι.

  Δεν είναι απαραίτητο οτι ένα παιδί θα έχει όλες αυτές τις δυσκολίες. Ωστόσο, αν αυτές οι δυσκολίες εξακολουθούν να υφίστανται και πέρα απο την ηλικία στην οποία ένα παιδί πρέπει να τις έχει ξεπεράσει, τότε ενδέχεται να έχει Δυσλεξία και οι γονείς θα πρέπει να απευθυνθούν σε έναν ειδικό.

     Όταν το παιδί διαβάζει:

  1. Μπερδεύει γράμματα που μοιάζουν οπτικά: "π" - "τ", "ξ" - "ζ", "α" - "ο";
  2. Μπερδεύει γράμματα που μοιάζουν ακουστικά: "φ" - "θ", "δ" - "β", "σ" - "ζ";
  3. Αντιστρέφει τη λέξη: "αν" - "να", "όλα" - "άλο";
  4. Μετακινεί γράμματα μέσα στη λέξη: "καρέκλα" - "καλέκρα", "πληρώνω" - "πρηλώνω";
  5. Διαβάζει μια λέξη σωστά και στη συνέχεια του κειμένου τη διαβάζει λάθος;
  6. Μετακινεί τις λέξεις μέσα στην πρόταση: " Η μπάλα είναι κάτω απο το τραπέζι." - "Το τραπέζι είναι κάτω απο τη γάτα.";
  7. Μπερδεύει μικρές λεξούλες μεταξύ τους: "από", "προς", "οτι", "που";
  8. Χάνει συχνά την σειρά την οποία διαβάζει και πάει στην πιο κάτω και μετά επιστρέφει στην πιο πάνω ή μπερδεύεται;
  9. Διαβάζει κανονικά αλλά δεν καταλαβαίνει τι λέει το κείμενο;

     Όταν το παιδί γράφει (ακόμη και μετά απο συχνές επαναλήψεις και καθοδηγήσεις): ....

...περισσότερα
Τest νοητικής αξιολόγησης
Τest νοητικής αξιολόγησης
 

Απο 1/1/2011 στο κέντρο μας πραγματοποιείται νοητική αξιολόγηση σε παιδιά 6 - 16 ετών.

     Εξειδικευμένη ψυχολόγος αναλαμβάνει την αξιολόγηση νοητικού δυναμικού σε παιδιά ηλικίας 6 έως 16 ετών. Χρησιμοποιείται το διαγνωσικό εργαλείο WISC-III στα ελληνικά. Πρόκειται για την ελληνική έκδοση των κλιμάκων νοημοσύνης Wechsler για Παιδιά (Wechsler Intelligence Scale for Child­ren).

     Θεωρείται παγκοσμίως το πλέον αξιόπιστο και έγκυρο ψυχομετρικό εργαλείο.

  1. Αξιολογεί τις γνωστικές λειτουργίες στα παιδιά
  2. Συνεισφέρει αποτελεσματικά στη διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών, νοητικής καθυστέρησης, δυσλεξίας, προβλημάτων αναπτυξιακού τύπου ή προβλημάτων προσαρμογής στο σχολείο.
Λίστα ελέγχου δυσλεκτικών νηπίων
Λίστα ελέγχου δυσλεκτικών νηπίων
 

     Η ακόλουθη λίστα ελέγχου μπορεί να δείξει αν ένα νήπιο (4 - 6 ετών) είναι Δυσλεκτικό ή όχι.

  Δεν είναι απαραίτητο οτι ένα νήπιο θα έχει όλες αυτές τις δυσκολίες. Ωστόσο, αν αυτές οι δυσκολίες εξακολουθούν να υφίστανται και πέρα απο την ηλικία στην οποία ένα νήπιο πρέπει να τις έχει ξεπεράσει, τότε ενδέχεται να έχει Δυσλεξία και οι γονείς θα πρέπει να απευθυνθούν σε έναν ειδικό.

  1. Υπάρχει ιστορικό Μαθησιακών Δυσκολιών στην οικογένεια;
  2. Παρουσιάζει καθυστέρηση στην ομιλία, τραυλισμό ή δυσνόητο λόγο;
  3. Δυσκολεύεται να ντυθεί, να βάλει το σωστό παπούτσι στο κατάλληλο πόδι, να κουμπώσει τα κουμπιά ή το φερμουάρ ή τα κορδόνια του;
  4. Του αρέσει να ακούει ιστορίες αλλά αδιαφορεί για το γραπτό κείμενο;
  5. Συνήθως τα άτομα που το συναναστρέφονται λένε οτι είναι τεμπέλικο και οτι δεν προσέχει;
  6. Παραπατάει ή χτυπάει ή πέφτει κάτω όταν παίζει;
  7. Πιάνει εύκολα την μπάλα όταν κατευθύνεται προς αυτό;
  8. Μπορεί να κάνει κουτσό;
  9. Μπορεί να χτυπήσει παλαμάκια ακολουθώντας τον ρυθμό ενός τραγουδιού;
  10. Μπερδεύει συχνά κατά λάθος το μπλέ με το πράσινο και το κόκκινο με το κίτρινο;
  11. Ψάχνει συχνά για την λέξη που θέλει να πει;
  12. Κάποιες φορές χρησιμοποιεί άλλη λέξη απο αυτήν που θέλει να πει;
  13. Μπερδεύει το πάνω με το κάτω και το δεξιά με το αριστερά;
  14. Μπορεί να διαχωρίσει ποιά λέξη δεν ταιριάζει ανάμεσα σε ελάχιστα ζεύγη λέξεων,
    π.χ. "βόδι" - "μάτι" - "πόδι";
  15. Πιάνει πολύ σφιχτά το μολύβι ή το στυλό;
  16. Μπορεί να περάσει σωστά τις χάντρες σε ένα κορδόνι με την εξής σειρά: κόκκινο - πράσινο - μπλε - κόκκινο - πράσινο - μπλε;
  17. Μπορεί να τοποθετήσει αντικείμενα σε μια ακολουθία;
  18. Μπορεί να κάνει ποιηματάκι;
  19. Μπορεί να μετρήσει σωστά μέχρι το 10;
  20. Μπορεί να πει με τη σειρά τις ημέρες της εβδομάδας;
  21. Μπορεί να πει την αλφαβήτα;
  22. Διαθέτει γρήγορη και πρωτότυπη σκέψη;
  23. Έχει κλίση προς την δημιουργικότητα και την τέχνη;
  24. Του αρέσουν τα κατασκευαστικά παιχνίδια, π.χ. τουβλάκια ή lego ή τηλεκατευθυνόμενα;
  25. Δείχνει έξυπνο αλλά αδυνατεί να κάνει ορισμένα πράγματα;

Όσο πιο σύντομα διαγνωσθεί η Δυσλεξία, τόσο πιο έγκυρα και ασφαλώς θα βοηθηθεί το παιδί στο σπίτι και στο σχολείο. Παρόλο που δεν υπάρχει θεραπεία για τη Δυσλεξία, η έρευνα έχει δείξει πως με την κατάλληλη βοήθεια και καθοδήγηση οι δυσκολίες μπορούν να ξεπεραστούν ως ένα βαθμό.

 

 

πηγή: www.dyslexiaa2z.com

Πώς είναι ένας Δυσλεκτικός ενήλικας;
Πώς είναι ένας Δυσλεκτικός ενήλικας;
 

     Η Δυσλεξία είναι μια διαταραχή με την οποία γεννιέται το άτομο και με αυτήν πεθαίνει.

  Καθόλη τη διάρκεια της παιδικής του ηλικίας μπορεί να παρακολουθήσει ένα πρόγραμμα αποκατάστασης των δυσκολιών ανάγνωσης, γραφής ή μαθηματικής σκέψης. Οι διαταραχές αυτές θα αποκατασταθούν ως ένα βαθμό. Η Δυσλεξία όμως ως σύνδρομο φέρει και άλλα συμπτώματα, τα οποία θα εξακολουθήσουν να υφίστανται και στην ενήλικη ζωή του ατόμου.

    Τα άτομα με Δυσλεξία μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις τόσο της επαγγελματικής όσο και της κοινωνικής τους ζωής. Μπορούν να επιλέξουν το επάγγελμα, που τους ταιριάζει και τους εκφράζει και να το εξασκήσουν με επιτυχία. Είναι σε θέση να συνάψουν υγιείς φιλικές και προσωπικές σχέσεις. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια σημεία, στα οποία τα Δυσλεκτικά άτομα δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν ακόμη και στην ενήλικη ζωή τους. Πιο συγκεκριμένα, ένας Δυσλεκτικός ενήλικας ενδέχεται να....

...περισσότερα
Σχολική ετοιμότητα
Σχολική ετοιμότητα
 
   Η Σχολική ετοιμότητα είναι μια σύνθετη λειτουργία, που οδηγεί το παιδί σε μια ασφαλή και επιτυχώς ολοκληρωμένη ακαδημαϊκή πορεία. Προϋποθέτει, όμως, να είναι έτοιμο και το παιδί να πάει σχολείο και η οικογένεια να το βοηθήσει κατάλληλα και η πολιτεία να το στήρίξει με επάρκεια. Στο κέντρο μας γίνεται αξιολόγηση της σχολικής ετοιμότητας με την χορήγηση του Α' Test (Test ελέγχου σχολικής ετοιμότητας).

     Για να μπορέσει ένα παιδί 6 ετών να αναπτύξει ομαλά τις αναγνωστικές και γραφικές δεξιότητες, που απαιτούνται για ομαλή ακαδημαϊκή πορεία, πρέπει πρωτίστως να έχει επαρκώς ανεπτυγμένες:

  1. γνωστικές δεξιότητες
  2. γλωσσικές δεξιότητες
  3. κινητικές δεξιότητες
  4. συναισθηματικές δεξιότητες

     Η σχολική ετοιμότητα δεν συνδέεται άμεσα με την ηλικία. Είναι μια ικανότητα που αναπτύσσεται απο τη στιγμή που γεννιέται το παιδί και ωριμάζει σε διαφορετική χρονική ηλικία για το κάθε ένα. Γενικά, πιστεύεται, οτι ένα παιδάκι 6 ετών είναι έτοιμο γνωστικά, γλωσσικά, κινητικά και συναισθηματικά να αναπτύξει τις αναγνωστικές και γραφικές του δεξιότητες. Όμως υπάρχουν και πολλές εξαιρέσεις και αυτό διαπιστώνεται αργότερα όταν το παιδί προχωρά στις τάξεις του Δημοτικού σχολείου και αντιμετωπίζει σημαντικές μαθησιακές δυσκολίες.

     Υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια, η πλήρωση των οποίων μας διασφαλίζει οτι το παιδί έχει αναπτύξει σχολική ετοιμότητα. Αναλυτικότερα: ...........

...περισσότερα
Ποιά είναι τα συμπτώματα της Δυσλεξίας;
Ποιά είναι τα συμπτώματα της Δυσλεξίας;
 

Η Δυσλεξία είναι ένα σύνδρομο, που περιλαμβάνει πολλά συμπτώματα.

Αυτό σημαίνει οτι εκδηλώνεται με διάφορα συμπτώματα και ένα άτομο είναι δυνατό να έχει Δυσλεξία και να εμφανίζει μόνο μερικά απο τα συμπτώματα του συνδρόμου και όχι όλα, σε ήπιο, μέτρο ή σοβαρό βαθμό.

Τα συμπτώματα του συνδρόμου της Δυσλεξίας είναι τα ακόλουθα:

  • δυσκολία στη γραφή (δυσγραφία)
  • δυσκολία στην ανάγνωση (δυσαναγνωσία)
  • δυσκολία στη μαθηματική σκέψη (δυσαριθμισία)
  • δυσκολία στην ορθογραφία (δυσορθογραφία)
  • δυσκολία στον προσανατολισμό (χρονικό ή/και χωρικό)
  • δυσκολία στην αλληλουχία γεγονότων
  • δυσκολία στην κατανόηση κειμένων

     Πιο συγκεκριμένα, ένα παιδί με δυσκολία στην ανάγνωση (δυσαναγνωσία) διαβάζει αργά, συλλαβιστά και με κόπο. Απουσιάζουν τα προσωδιακά στοιχεία της ....

...περισσότερα
Πως διαβάζει ένα άτομο με Δυσαναγνωσία; (video)
 
Στο βίντεο αυτό αναπαριστάται ο τρόπος με τον οποίο κινούνται τα μάτια ενός δυσλεκτικού ατόμου με στόχο την ανάγνωση μιας παραγράφου.Ακόμη και ένας ενήλικας με ορθή ανάγνωση δυσκολεύεται να διαβάσει το κείμενο πραγματοποιώντας τέτοιου είδους οφθαλμικές κινήσεις. Φανταστείτε πόσο δύσκολο είναι για ένα 6χρονο παιδάκι με Δυσλεξία να συγκεντρωθεί και να μάθει να διαβάζει, όταν οι οφθαλμοί του πραγματοποιούν αυτές τις κινήσεις. ...περισσότερα
Πώς είναι να έχεις Δυσλεξία; (video)
 
         Ένα βίντεο άκρως διαφωτιστικό πάνω στις αναγνωστικές και ψυχολογικές δυσκολίες των Δυσλεκτικών ατόμων. ...περισσότερα
Τι είναι η Δυσλεξία;
Τι είναι η Δυσλεξία;
 

      Η Δυσλεξία αναγνωρίστηκε ως μαθησιακή δυσκολία στις αρχές του 1970. Μέχρι τότε άτομα με ειδικές αναπηρίες κατηγοριοποιούνταν με διαγνώσεις στις οποίες δεν περιλαμβάνονταν η Δυσλεξία ή οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Μέχρι να εδραιωθεί και να γίνει αποδεκτός ο όρος «Δυσλεξία» χρησιμοποιήθηκαν διάφοροι όροι όπως ...

...περισσότερα


 
 
Θέματα και άρθρα
ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Ερωτήσεις που αφορούν παιδιά
Ερωτήσεις που αφορούν ενήλικες
Αμυοτροφική Πλευρική Σκλήρυνση (A.L.S.)
Νέα έρευνα!!!
1 από τις 43 αναπηρίες που δεν χρειάζονται επανεξέταση
A.L.S. Hellas - Έκτη αίσθηση - ΕΤ 3
Τι είναι η A.L.S.;
ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Είναι η Δυσλεξία κληρονομική;
Τι είναι η Δυσλεξία;
Ποιά είναι τα αίτια;
Πώς είναι να έχεις Δυσλεξία;
Πώς είναι ένας ενήλικος με Δυσλεξία ;
Λίστα ελέγχου νηπίων με Δυσλεξία
Λίστα ελέγχου παιδιών με Δυσλεξία
Σχολική ετοιμότητα
Test νοητικής αξιολόγησης
Συμβουλές
Έξυπνοι τρόποι να βοηθήσετε τα παιδιά με Δυσλεξία
Οριοθέτηση & Μαθησιακές Δυσκολίες
Εφηβεία & Δυσλεξία
Συχνές ερωτήσεις
Διάσημοι Δυσλεκτικοί
Παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία: Τι τύπος είναι;
Μάθετε πως μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία!!!
10 top συμβουλές για τη σχολική μελέτη
Το χάρισμα της Δυσλεξίας
Δυσλεξία & Εργασία
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΙΟΥ
Αναπτυξιακά ορόσημα
1 μηνός
3 μηνών
7 μηνών
12 μηνών
18 μηνών
2 ετών
3 ετών
4 ετών
5 ετών
Πρέπει να ανησυχώ για την ακοή και την ομιλία του παιδιού μου;
ΛΟΓΟΣ & ΟΜΙΛΙΑ
Αρθρωτική διαταραχή
Καθυστέρηση λόγου και ομιλίας
Τραυλισμός
Γλωσσική Εξελικτική Διαταραχή
Βαρηκοϊα - Κώφωση
Κεντρική ακουστική δυσλειτουργία
Εγκεφαλική Παράλυση
Νοητική υστέρηση
Αφασία
Δυσαρθρία
Δυσπραξία
Άνοια
Υπερωοσχιστία
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Τομείς Εργοθεραπευτικής Αξιολόγησης
Τι είναι Εργοθεραπεία;
Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (S.I.)
ΔΕΠ/Υ
Κίνηση & Συντονισμός (0-1 έτος)
Κίνηση & Συντονισμός (1-2 ετών)
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Ύπνος
Νυχτερινή ενούρηση
Διαζύγιο
Σοβαρή ασθένεια συγγενικού προσώπου
Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία & Ψυχολογία
ΦΩΝΗ & ΚΑΤΑΠΟΣΗ
Διαδικασία παραγωγής φωνής
Δυσφωνία
Διαδικασία φυσιολογικής κατάποσης
Δυσφαγία
ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
Τι είναι Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές;
Fragile X
Τι είναι Αυτισμός;
Ειδικές ικανότητες ατόμων με Αυτισμό
 
Δωρεάν Συμβουλές
 
 
 
Διεύθυνση: Γαρυττού 178 & Π. Μελά, Αγ. Παρασκευή, 15343. Τηλέφωνο: 210.60.14.882
 
(c) Πέτρου Σύλα | Υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center