Λογοθεραπεια. Δυσλεξια και προβλήματα λόγου. Λογοθεραπεία Πέτρου Σύλλα. Κεντρο Λογοθεραπειας. Exelixilogou.gr
ΑρχικήΠροφίλΠαιδιάΈφηβοιΕνήλικεςΔιάγνωσηΘεραπευτικά ΤμήματαΘεραπευτικές ΜέθοδοιVideoσυλλογήΆρθραΕπικοινωνίαSitemap
 
Αρχική » ΔΥΣΛΕΞΙΑ » 10 top συμβουλές για τη σχολική μελέτη

10 top συμβουλές για τη σχολική μελέτη

10 top συμβουλές για τη σχολική μελέτη

Τα παιδιά τα πηγαίνουν καλύτερα στο σχολείο, όταν οι γονείς τους δείχνουν ενεργό ενδιαφέρον για τα μαθήματά τους και τη σχολική τους επίδοση. Με αυτό τον τρόπο, τα παιδιά καταλαβαίνουν οτι αυτό που κάνουν είναι σημαντικό και έχει αξία.

Βέβαια, το να βοηθάμε το παιδί μας στη μελέτη των σχολικών του εργασιών δεν σημαίνει να είμαστε ώρες ατελειώτες σε μια καρέκλα πάνω απο τα βιβλία. Οι γονείς θα πρέπει να είναι υποστηρικτικοί απέναντι στο παιδί δείχνοντάς του ποιός είναι ο σωστός τρόπος μελέτης, οργανώνοντας τις εργασίες που έχει να κάνει, εξηγώντας ένα δύσκολο πρόβλημα ή ακόμη και παροτρύνοντας το παιδί να κάνει ένα διάλειμμα. Και που ξέρετε; Μπορεί στο τέλος να μάθουν και οι γονείς κάτι απο αυτό...

Χρήσιμες συμβουλές:

  1. Γνωρίστε τους δασκάλους του παιδιού και μάθετε τι ζητάνε.
    Καλό θα ήταν να παρευρίσκεστε στις συναντήσεις γονέων - εκπαιδευτικών, που πραγματοποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα, και να μάθετε ποιές είναι οι αρχές και οι στόχοι των σχολικών τους εργασιών καθώς και με ποιό τρόπο θα μπορούσατε και εσείς να εμπλακείτε σε αυτές.

  2. Φτιάξτε ένα καλό περιβάλλον μελέτης.
    Σιγουρευτείτε το το παιδί θα κάτσει να μελετήσει σε ένα περιβάλλον ήσυχο και καλά οργανωμένο. Φροντίστε να έχετε όλα τα εφόδια (μολύβια, στιλό, χαρτιά, κόλλες, ψαλίδια) κοντά του.

  3. Οργανώστε ένα σταθερό πρόγραμμα μελέτης.
    Κάποια παιδιά προτιμούν να μελετάνε το απόγευμα, αφού έχουν κοιμηθεί ή παίξει λίγο. Κάποια άλλα προτιμούν το βράδυ. Όποια και αν είναι η επιλογή του παιδιού, φροντίστε να είναι σταθερή.

  4. Βοηθήστε τα να κάνουν ένα πρόγραμμα.
    Όταν το παιδί έχει πολλά μαθήματα να μελετήσει ή μια μεγάλη εργασία να ολοκληρώσει, βοηθήστε το να οργανώσει το χρόνο εκτέλεσης αυτών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μοιράστε τον όγκο εργασίας ανά ώρα με βάση τις δυνατότητες του παιδιού και προσθέστε ένα 15λεπτο διάλειμμα μετά απο κάθε ώρα, το οποίο θα εφαρμόζετε με συνέπεια.

  5. Περιορίστε τους διασπαστικούς παράγοντες.
    Αυτό σημαίνει οτι την ώρα που μελετάει το παιδί δεν θα πρέπει να είναι ανοιχτή η τηλεόραση ή να ακούγεται δυνατή μουσική ή να χτυπάει το τηλέφωνο. Αν και ένα τηλεφώνημα σε κάποιον συμμαθητή για να λάβει λίγη βοήθεια για κάποια εργασία, μπορεί να είναι και βοηθητικό.

  6. Σιγουρευτείτε οτι το παιδί κάνει μόνο του τη δουλειά του.
    Τα παιδιά θα πρέπει να σκέφτονται μόνα τους και να μαθαίνουν απο τα λάθη τους. Οι γονείς μπορούν να προτείνουν κάποια πράγματα ή να δώσουν κάποιες γενικές κατευθύνσεις για τις εργασίες που έχουν να κάνουν τα παιδιά τους. Αλλά είναι δουλειά των παιδιών να μελετήσουν τα μαθήματά τους.

  7. Κινητοποιήστε τα παιδιά και ελέγξτε τις εργασίες τους.
    Ρωτήστε τα τι εργασίες, τέστ ή διαγωνίσματα έχουν γι' αυτή την εβδομάδα. Ενθαρρύνετέ τα, ελέγξτε αν έχουν ολοκληρώσει τη μελέτη τους καθημερινά και να είστε διαθέσιμοι για τυχόν απορίες και διευκρινίσεις.

  8. Δώστε το καλό παράδειγμα.
    Σας βλέπουν τα παιδιά σας να διαχειρίζεστε με σύνεση τα οικονομικά σας ή να διαβάζετε ένα βιβλίο; Τα παιδιά ακολουθούν αυτό που βλέπουν.

  9. Επιβραβεύστε την προσπάθεια και τη δουλειά τους.
    Βάλτε ένα πινακάκι πάνω στο ψυγείο, στο οποίο θα σημειώνετε με Χ ένα κουτάκι κάθε φορά που το παιδί ολοκληρώνει μια εργασία. Περηφανευτείτε μπροστά σε συγγενείς για την καλή δουλειά που κάνει το παιδί στο σπίτι.

  10. Αν εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα, ζητήστε βοήθεια.
    Συζητήστε το θέμα αυτό με τον/την δάσκαλο/α του παιδιού. Κάποια παιδιά μπορεί να μην βλέπουν καλά στον πίνακα και να χρειάζονται γυαλιά. Άλλα παιδάκια μπορεί να χρειάζονται πιο εξειδικευμένη αξιολόγηση των μαθησιακών τους δεξιοτήτων ή του επιπέδου συγκέντρωσής τους.




Εκτυπώστε το Στείλτε το σε ένα φίλο

FacebookΜοιραστείτε το στο Facebook






 
 
Θέματα και άρθρα
ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Ερωτήσεις που αφορούν παιδιά
Ερωτήσεις που αφορούν ενήλικες
Αμυοτροφική Πλευρική Σκλήρυνση (A.L.S.)
Νέα έρευνα!!!
1 από τις 43 αναπηρίες που δεν χρειάζονται επανεξέταση
A.L.S. Hellas - Έκτη αίσθηση - ΕΤ 3
Τι είναι η A.L.S.;
ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Είναι η Δυσλεξία κληρονομική;
Τι είναι η Δυσλεξία;
Ποιά είναι τα αίτια;
Πώς είναι να έχεις Δυσλεξία;
Πώς είναι ένας ενήλικος με Δυσλεξία ;
Λίστα ελέγχου νηπίων με Δυσλεξία
Λίστα ελέγχου παιδιών με Δυσλεξία
Σχολική ετοιμότητα
Test νοητικής αξιολόγησης
Συμβουλές
Έξυπνοι τρόποι να βοηθήσετε τα παιδιά με Δυσλεξία
Οριοθέτηση & Μαθησιακές Δυσκολίες
Εφηβεία & Δυσλεξία
Συχνές ερωτήσεις
Διάσημοι Δυσλεκτικοί
Παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία: Τι τύπος είναι;
Μάθετε πως μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία!!!
10 top συμβουλές για τη σχολική μελέτη
Το χάρισμα της Δυσλεξίας
Δυσλεξία & Εργασία
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΙΟΥ
Αναπτυξιακά ορόσημα
1 μηνός
3 μηνών
7 μηνών
12 μηνών
18 μηνών
2 ετών
3 ετών
4 ετών
5 ετών
Πρέπει να ανησυχώ για την ακοή και την ομιλία του παιδιού μου;
ΛΟΓΟΣ & ΟΜΙΛΙΑ
Αρθρωτική διαταραχή
Καθυστέρηση λόγου και ομιλίας
Τραυλισμός
Γλωσσική Εξελικτική Διαταραχή
Βαρηκοϊα - Κώφωση
Κεντρική ακουστική δυσλειτουργία
Εγκεφαλική Παράλυση
Νοητική υστέρηση
Αφασία
Δυσαρθρία
Δυσπραξία
Άνοια
Υπερωοσχιστία
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Τομείς Εργοθεραπευτικής Αξιολόγησης
Τι είναι Εργοθεραπεία;
Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (S.I.)
ΔΕΠ/Υ
Κίνηση & Συντονισμός (0-1 έτος)
Κίνηση & Συντονισμός (1-2 ετών)
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Ύπνος
Νυχτερινή ενούρηση
Διαζύγιο
Σοβαρή ασθένεια συγγενικού προσώπου
Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία & Ψυχολογία
ΦΩΝΗ & ΚΑΤΑΠΟΣΗ
Διαδικασία παραγωγής φωνής
Δυσφωνία
Διαδικασία φυσιολογικής κατάποσης
Δυσφαγία
ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
Τι είναι Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές;
Fragile X
Τι είναι Αυτισμός;
Ειδικές ικανότητες ατόμων με Αυτισμό
 
Δωρεάν Συμβουλές
 
 
 
Διεύθυνση: Γαρυττού 178 & Π. Μελά, Αγ. Παρασκευή, 15343. Τηλέφωνο: 210.60.14.882
 
(c) Πέτρου Σύλα | Υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center - Κατασκευη ιστοσελιδων