Λογοθεραπεια. Δυσλεξια και προβλήματα λόγου. Λογοθεραπεία Πέτρου Σύλλα. Κεντρο Λογοθεραπειας. Exelixilogou.gr
ΑρχικήΠροφίλΠαιδιάΈφηβοιΕνήλικεςΔιάγνωσηΘεραπευτικά ΤμήματαΘεραπευτικές ΜέθοδοιVideoσυλλογήΆρθραΕπικοινωνίαSitemap
 
Αρχική » ΔΥΣΛΕΞΙΑ » Οριοθέτηση & Μαθησιακές Δυσκολίες

Οριοθέτηση & Μαθησιακές Δυσκολίες

Οριοθέτηση & Μαθησιακές Δυσκολίες

     Ένα παιδί, για να ενταχθεί ομαλά στο σχολικό περιβάλλον πρέπει να διαθέτει ανάλογη ηλικιακή κινητική, σωματική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη και επαρκείς γλωσσικές και γνωστικές δεξιότητες.

     Στην περίπτωση ενός μη οριοθετημένου παιδιού εστιάζουμε το ενδιαφέρον μας στην κοινωνική και συναισθηματική του ανάπτυξη. Πιο συγκεκριμένα, ένα μη οριοθετημένο παιδί δυσκολεύεται να ανταπεξέλθει με επάρκεια στις σχολικές απαιτήσεις όταν:

  • Δεν δουλεύει σαν μέλος μιας ομάδας ή και ανεξάρτητα
  • Δεν είναι ικανό να συγκεντρωθεί και να κάνει υπομονή καθώς μαθαίνει και να ζητήσει βοήθεια όταν τη χρειαστεί
  • Δεν είναι ευαίσθητο στις ανάγκες και στα συναισθήματα των άλλων και δεν δείχνει σεβασμό
  • Δεν περιμένει τη σειρά του και δεν μοιράζεται αντικείμενα
  • Δεν μπορεί να εκφράσει τα συναισθήματά του και να συμπεριφερθεί ανάλογα
  • Δεν αναπτύσσει μια κατανόηση για ό,τι είναι σωστό, ό,τι είναι λάθος και γιατί
  • Δεν φροντίζει και δεν ενδιαφέρεται για το περιβάλλον, την περιουσία και τους ζωντανούς οργανισμούς
  • Δεν κάθεται φρόνιμα και δεν ακούει προσεκτικά, όταν μαθαίνει

     Όταν ένα παιδί εμφανίζει μία ή και περισσότερες απο τις προαναφερθείσες συμπεριφορές, ενδέχεται να εμφανίσει μαθησιακές δυσκολίες γενικευμένες ή ειδικές σε συγκεκριμένες δεξιότητες (ανάγνωσης, γραφής, μαθηματικής σκέψης).

     Οι γονείς μπορούν εύκολα να βοηθήσουν το παιδί τους να οριοθετηθεί στο καθημερινό του διάβασμα και γενικά στις απαιτήσεις της σχολικής του ζωής. Πιο συγκεκριμένα:

  • Να σέβονται το παιδί και τις επιθυμίες του για να είναι και το ίδιο σε θέση να σεβαστεί αυτούς και τα όριά τους
  • Να αποφεύγουν την αυστηρή κριτική, τις απειλές, τη λεκτική και σωματική βία
  • Να ανταμείβουν την πρόοδο του παιδιού και να το επαινούν για την προσπάθεια που καταβάλλει. Να αναγνωρίζουν τη βελτίωσή του και όχι μονάχα το τελικό αποτέλεσμα.
  • Να έχουν ρεαλιστικούς στόχους από το παιδί
  • Να φτιάχνουν ένα πρόγραμμα με εικόνες, όπου θα απεικονίζονται με διαφορετικό χρώμα και σχέδια οι ώρες του σχολείου και του διαβάσματος και με άλλο χρώμα και σχέδιο οι ελεύθερες ώρες.
  • Να εξασφαλίζουν στο παιδί ένα κατάλληλο περιβάλλον για τη μελέτη του, ήσυχο και μακριά από πράγματα που θα του διασπάσουν την προσοχή
  • Να δίνουν κίνητρο στο παιδί για μάθηση
  • Να γνωστοποιούν στο παιδί τόσο τις υποχρεώσεις όσο και τα δικαιώματά του
  • Να είναι συνεπείς σε αυτό που υπόσχονται όταν τηρείται το πρόγραμμα και σε αυτό που θα συμβεί όταν τα όρια ξεπερνώνται
  • Οι συνέπειες να εφαρμόζονται με την κατάλληλη λεκτική συμπεριφορά




Εκτυπώστε το Στείλτε το σε ένα φίλο

FacebookΜοιραστείτε το στο Facebook






 
 
Θέματα και άρθρα
ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Ερωτήσεις που αφορούν παιδιά
Ερωτήσεις που αφορούν ενήλικες
Αμυοτροφική Πλευρική Σκλήρυνση (A.L.S.)
Νέα έρευνα!!!
1 από τις 43 αναπηρίες που δεν χρειάζονται επανεξέταση
A.L.S. Hellas - Έκτη αίσθηση - ΕΤ 3
Τι είναι η A.L.S.;
ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Είναι η Δυσλεξία κληρονομική;
Τι είναι η Δυσλεξία;
Ποιά είναι τα αίτια;
Πώς είναι να έχεις Δυσλεξία;
Πώς είναι ένας ενήλικος με Δυσλεξία ;
Λίστα ελέγχου νηπίων με Δυσλεξία
Λίστα ελέγχου παιδιών με Δυσλεξία
Σχολική ετοιμότητα
Test νοητικής αξιολόγησης
Συμβουλές
Έξυπνοι τρόποι να βοηθήσετε τα παιδιά με Δυσλεξία
Οριοθέτηση & Μαθησιακές Δυσκολίες
Εφηβεία & Δυσλεξία
Συχνές ερωτήσεις
Διάσημοι Δυσλεκτικοί
Παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία: Τι τύπος είναι;
Μάθετε πως μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία!!!
10 top συμβουλές για τη σχολική μελέτη
Το χάρισμα της Δυσλεξίας
Δυσλεξία & Εργασία
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΙΟΥ
Αναπτυξιακά ορόσημα
1 μηνός
3 μηνών
7 μηνών
12 μηνών
18 μηνών
2 ετών
3 ετών
4 ετών
5 ετών
Πρέπει να ανησυχώ για την ακοή και την ομιλία του παιδιού μου;
ΛΟΓΟΣ & ΟΜΙΛΙΑ
Αρθρωτική διαταραχή
Καθυστέρηση λόγου και ομιλίας
Τραυλισμός
Γλωσσική Εξελικτική Διαταραχή
Βαρηκοϊα - Κώφωση
Κεντρική ακουστική δυσλειτουργία
Εγκεφαλική Παράλυση
Νοητική υστέρηση
Αφασία
Δυσαρθρία
Δυσπραξία
Άνοια
Υπερωοσχιστία
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Τομείς Εργοθεραπευτικής Αξιολόγησης
Τι είναι Εργοθεραπεία;
Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (S.I.)
ΔΕΠ/Υ
Κίνηση & Συντονισμός (0-1 έτος)
Κίνηση & Συντονισμός (1-2 ετών)
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Ύπνος
Νυχτερινή ενούρηση
Διαζύγιο
Σοβαρή ασθένεια συγγενικού προσώπου
Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία & Ψυχολογία
ΦΩΝΗ & ΚΑΤΑΠΟΣΗ
Διαδικασία παραγωγής φωνής
Δυσφωνία
Διαδικασία φυσιολογικής κατάποσης
Δυσφαγία
ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
Τι είναι Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές;
Fragile X
Τι είναι Αυτισμός;
Ειδικές ικανότητες ατόμων με Αυτισμό
 
Δωρεάν Συμβουλές
 
 
 
Διεύθυνση: Γαρυττού 178 & Π. Μελά, Αγ. Παρασκευή, 15343. Τηλέφωνο: 210.60.14.882
 
(c) Πέτρου Σύλα | Υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center - Κατασκευη ιστοσελιδων