Λογοθεραπεια. Δυσλεξια και προβλήματα λόγου. Λογοθεραπεία Πέτρου Σύλλα. Κεντρο Λογοθεραπειας. Exelixilogou.gr
ΑρχικήΠροφίλΠαιδιάΈφηβοιΕνήλικεςΔιάγνωσηΘεραπευτικά ΤμήματαΘεραπευτικές ΜέθοδοιVideoσυλλογήΆρθραΕπικοινωνίαSitemap
 
Αρχική » ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ » Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (S.I.)

Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (S.I.)

Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (S.I.)
 Η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (Sensory Integration) είναι μια νευρολογική διαδικασία, που οργανώνει την αίσθηση του σώματος του ατόμου και του περιβάλλοντος, καθιστώντας έτσι δυνατή την αποτελεσματική χρήση του σώματος μέσα στο περιβάλλον.

Η θεωρία της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης (S. I.) γεννήθηκε απο τον Δρ. A. Jean Ayres, η έρευνα και η αγάπη του οποίου για τα παιδιά ενέπνευσε πολλούς θεραπευτές να εκπαιδευτούν στις νευροεπιστήμες και στην επίδραση των περιβαλλοντικών ερεθισμάτων στην ανάπτυξη των παιδιών.

Πιστεύεται οτι οι αισθητηριακές πληροφορίες είναι απο τις πρώτες περιοχές που αναπτύσσονται πλήρως μέσα στον εγκέφαλο του βρέφους. Κάποιες φορές ξεχνάμε πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν οι πέντε μας αισθήσεις στην αντίληψη του περιβάλλοντος κόσμου. Για παράδειγμα, οι αισθήσεις μας μάς ειδοποιούν όταν ανεβαίνει ένα έντομο στο πόδι μας, αν έτσι όπως προχωράμε θα πέσουμε ή αν έχει πιάσει φωτιά στο σπίτι. Χωρίς την ικανότητα να βλέπουμε, να ακούμε, να μυρίζουμε, να γευόμαστε και να πιάνουμε, θα ζούσαμε σε μια απομόνωση, ανίκανοι όχι μόνο να αισθανθούμε αλλά και να σκεφτούμε και να μάθουμε εξαιτίας της έλλειψης εμπειριών, με την οποία αναπτύσουμε ιδέες. Όταν κάνουμε λόγο για αισθητηριακή ολοκλήρωση, εκτός απο τις πέντε αισθήσεις αναφερόμαστε και στο αιθουσαίο σύστημα (αντίδραση στην κίνηση) και στην ιδεοδεκτικότητα (σωματική επίγνωση).

Όλοι μας έχουμε τις αισθητηριακές μας δυσκολίες. Κανείς δεν έχει το τέλειο αισθητηριακό σύστημα. Όλοι έχουμε τις παραξενιές μας, είτε τις γνωρίζουμε είτε όχι. Και τα παιδιά έχουν τις δικές τους μικρές παραξενιές. Η διαφορά ανάμεσα στις παραξενιές και στις αισθητηριακές δυσκολίες είναι οτι οι αισθητηριακές δυσκολίες εμποδίζουν την καθημερινότητα του ατόμου και δεν του επιτρέπουν να ψάχνει για καινούριες εμπειρίες. Οι αισθητηριακές εμπειρίες περιλαμβάνουν την αφή, την κίνηση, την σωματική κίνηση, τα φώτα, τον ήχο και την έλξη της βαρύτητας. Η εγκεφαλική διαδικασία που οργανώνει και μεταφράζει αυτές τις πληροφορίες λέγεται Αισθητηριακή Ολοκλήρωση. Η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση παρέχει πολύ βασικά και θεμελιώδη στοιχεία για μελλοντική πιο σύνθετη μάθηση και συμπεριφορά.

Όλες οι αισθήσεις συνεργάζονται. Η κάθε μια αίσθηση συνεργάζεται με την άλλη με σκοπό να συνθέσουν μια ομοιογενή εικόνα ποιοί είμαστε σωματικά, που βρισκόμαστε και τι συμβαίνει γύρω μας. Η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση είναι η βασική εγκεφαλική λειτουργία, που είναι υπεύθυνη για τη σύνθεση αυτής της εικόνας. Προκειμένου να φτάσουν τα παιδιά τα αναπτυξιακά ορόσημα, πρέπει πρωτίστως να εισπράξουν το αισθητηριακό ερέθισμα, να το επεξεργαστούν και να αντιδράσουν κατάλληλα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Για τους περισσότερους απο εμάς, η αποτελεσματική Αισθητηριακή Ολοκλήρωση συμβαίνει αυτόματα και ασυνείδητα. Δεν χρειάζεται να σκεφτούμε όλες τις απαραίτητες κινήσεις για να εκτελέσουμε μια πράξη. Για ένα παιδί όμως με αισθητηριακή δυσλειτουργία, η διαδικασία αυτή συνήθως είναι ανεπαρκής και απαιτεί πολλή προσπάθεια με αβέβαιο αποτέλεσμα.

Ποιά είναι τα συμπτώματα δυσλειτουργίας της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης;

  • Υπερβολική ευαισθησία στο άγγιγμα, στην κίνηση, στα φώτα ή στους ήχους
  • Ελλιπής αντίδραση στο άγγιγμα, στην κίνηση, στα φώτα ή στους ήχους
  • Συχνή διάσπαση
  • Το επίπεδο εγρήγορσης είναι είτε πολύ υψηλό είτε πολύ χαμηλό
  • Σωματική αδεξιότητα ή εμφανής απροσεξία
  • Έντονη παρορμητικότητα και έλλειψη αυτοελέγχου
  • Δυσκολία να κάνουν συνδέσεις απο μια κατάσταση σε μια άλλη
  • Δυσκολία να χαλαρώσουν

 

 

πηγή: www.sensoryintegration.org.uk





Εκτυπώστε το Στείλτε το σε ένα φίλο

FacebookΜοιραστείτε το στο Facebook






 
 
Θέματα και άρθρα
ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Ερωτήσεις που αφορούν παιδιά
Ερωτήσεις που αφορούν ενήλικες
Αμυοτροφική Πλευρική Σκλήρυνση (A.L.S.)
Νέα έρευνα!!!
1 από τις 43 αναπηρίες που δεν χρειάζονται επανεξέταση
A.L.S. Hellas - Έκτη αίσθηση - ΕΤ 3
Τι είναι η A.L.S.;
ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Είναι η Δυσλεξία κληρονομική;
Τι είναι η Δυσλεξία;
Ποιά είναι τα αίτια;
Πώς είναι να έχεις Δυσλεξία;
Πώς είναι ένας ενήλικος με Δυσλεξία ;
Λίστα ελέγχου νηπίων με Δυσλεξία
Λίστα ελέγχου παιδιών με Δυσλεξία
Σχολική ετοιμότητα
Test νοητικής αξιολόγησης
Συμβουλές
Έξυπνοι τρόποι να βοηθήσετε τα παιδιά με Δυσλεξία
Οριοθέτηση & Μαθησιακές Δυσκολίες
Εφηβεία & Δυσλεξία
Συχνές ερωτήσεις
Διάσημοι Δυσλεκτικοί
Παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία: Τι τύπος είναι;
Μάθετε πως μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία!!!
10 top συμβουλές για τη σχολική μελέτη
Το χάρισμα της Δυσλεξίας
Δυσλεξία & Εργασία
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΙΟΥ
Αναπτυξιακά ορόσημα
1 μηνός
3 μηνών
7 μηνών
12 μηνών
18 μηνών
2 ετών
3 ετών
4 ετών
5 ετών
Πρέπει να ανησυχώ για την ακοή και την ομιλία του παιδιού μου;
ΛΟΓΟΣ & ΟΜΙΛΙΑ
Αρθρωτική διαταραχή
Καθυστέρηση λόγου και ομιλίας
Τραυλισμός
Γλωσσική Εξελικτική Διαταραχή
Βαρηκοϊα - Κώφωση
Κεντρική ακουστική δυσλειτουργία
Εγκεφαλική Παράλυση
Νοητική υστέρηση
Αφασία
Δυσαρθρία
Δυσπραξία
Άνοια
Υπερωοσχιστία
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Τομείς Εργοθεραπευτικής Αξιολόγησης
Τι είναι Εργοθεραπεία;
Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (S.I.)
ΔΕΠ/Υ
Κίνηση & Συντονισμός (0-1 έτος)
Κίνηση & Συντονισμός (1-2 ετών)
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Ύπνος
Νυχτερινή ενούρηση
Διαζύγιο
Σοβαρή ασθένεια συγγενικού προσώπου
Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία & Ψυχολογία
ΦΩΝΗ & ΚΑΤΑΠΟΣΗ
Διαδικασία παραγωγής φωνής
Δυσφωνία
Διαδικασία φυσιολογικής κατάποσης
Δυσφαγία
ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
Τι είναι Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές;
Fragile X
Τι είναι Αυτισμός;
Ειδικές ικανότητες ατόμων με Αυτισμό
 
Δωρεάν Συμβουλές
 
 
 
Διεύθυνση: Γαρυττού 178 & Π. Μελά, Αγ. Παρασκευή, 15343. Τηλέφωνο: 210.60.14.882
 
(c) Πέτρου Σύλα | Υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center - Κατασκευη ιστοσελιδων