«Τα νεογέννητα που κοιμούνται αρκετές ώρες μαθαίνουν πολύ πιο γρήγορα απ’ όσο νομίζαμε» αναφέρει ερευνητής απο το Πανεπιστήμιο της Φλόριντα αναφορικά σε μια έρευνα που διεξήγαγε. Η μελέτη αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει στον εντοπισμό των παιδιών που αποτελούν ομάδα υψηλού κινδύνου για εκδήλωση αναπτυξιακών διαταραχών, όπως είναι ο αυτισμός και η δυσλεξία.
Χαρακτηριστικά αναφέρουν πως βρήκαν μια βασική μορφή απόκτησης γνώσης στα βρέφη, που κοιμούνται πολλές ώρες, η οποία όμως δεν εντοπίζεται στους ενήλικες, που κοιμούνται αντίστοιχα πολύ. Τα ευρήματα της έρευνας ήταν πολύτιμα καθώς είναι αξιοπερίεργο το πως γίνεται τα νεογέννητα να μαθαίνουν τόσο γρήγορα διάφορα πράγματα που τα περιβάλλουν ενώ κοιμούνται 16-18 ώρες τη μέρα.
Οι επιστήμονες, που διεξήγαγαν τη συγκεκριμένη έρευνα, έλεγξαν τις μαθησιακές ικανότητες των νεογέννητων βρεφών την ώρα που κοιμόντουσαν παράγοντας ένα συγκεκριμένο επαναλαμβανόμενο ήχο και παράλληλα φυσώντας απαλά τα βλέφαρα των βρεφών. Ύστερα απο 20 λεπτά, τα 24 απο τα 26 βρέφη έσφιγγαν απο μόνα τους τα βλέφαρά τους όταν άκουγαν τον συγκεκριμένο επαναλαμβανόμενο χωρίς να χρειαστεί το φύσηγμα στα βλέφαρα. Τα βρέφη αυτά όχι μόνο έμαθαν να δρουν αντανακλαστικά στο άκουσμα του ήχου με το πετάρισμα των βλεφάρων τους αλλά κατάφεραν και να το κάνουν την κατάλληλη χρονική στιγμή.
Οι ερευνητές αναφέρουν πως η μεθοδολογία αυτή ανοίγει νέους δρόμους στην έρευνα και στον εντοπισμό παιδιών που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου για μελλοντική εκδήλωση αναπτυξιακών διαταραχών. Άτομα υψηλού κινδύνου μπορεί να είναι τα αδερφάκια ατόμων με δυσλεξία ή αυτισμό. Το επίκτητο αντανακλαστικό της κίνησης του βλεφάρου αναδεικνύει τη φυσιολογική λειτουργία του κυκλώματος στην παρεγκεφαλίδα. Η έρευνα αυτή μπορεί να αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο για τον πρώιμο εντοπισμό βρεφών με μη τυπική παρεγκεφαλιδική δομή, τα οποία μπορεί να έχουν πολλές πιθανότητες να εκδηλώσουν κάποια αναπτυξιακή διαταραχή, όπως είναι ο αυτισμός και η δυσλεξία.
πηγή: www.medicalnewstoday.com