Το χάρισμα της Δυσλεξίας

gift-of-dyslexia

Όταν ακούμε τη λέξη «Δυσλεξία» οι πιο πολλοί από εμάς σκεφτόμαστε αμέσως την ανάγνωση, τη γραφή, την ορθογραφία και τα προβλήματα με τα μαθήματα που μπορεί να έχει ένα παιδάκι στο σχολείο. Κάποιοι συσχετίζουν τη Δυσλεξία μόνο με τις λέξεις και με τις αντιστροφές των γραμμάτων και κάποιοι με άτομα που μαθαίνουν πολύ αργά. Σχεδόν όλοι θεωρούν τη Δυσλεξία ως μια μορφή μαθησιακών δυσκολιών αλλά οι μαθησιακές δυσκολίες είναι μόνο μια πτυχή της Δυσλεξίας. 

Αν ανατρέξουμε στην ιστορία και δούμε τα ονόματα όλων των ευφυών ανθρώπων, που είχαν Δυσλεξία, θα απορήσουμε λέγοντας: «Πως είναι δυνατόν να έχουν κάνει τόσο λαμπρές ανακαλύψεις και εφευρέσεις ενώ είχαν Δυσλεξία;!». Το σημείο, όμως, που πρέπει να προσέξουμε είναι αυτό ακριβώς. Το γεγονός ότι η ευφυΐα αυτών των ατόμων δεν προέκυψε παρόλη τη δυσλεξία τους αλλά χάρη σε αυτή. Το να έχει κάποιος Δυσλεξία δεν σημαίνει ότι θα είναι διάνοια. Αλλά είναι πολύ βοηθητικό για την αυτοπεποίθησή τους να γνωρίζουν ότι το μυαλό τους λειτουργεί ακριβώς με τον ίδιο τρόπο όπως και το μυαλό των ευφυών ατόμων. Είναι, επίσης, σημαντικό να ξέρουν ότι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν με την ανάγνωση ή την ορθογραφία δεν σημαίνει ότι είναι και ανόητοι. Η ίδια νοητική λειτουργία που οδηγεί στην ευφυΐα προκαλεί και αυτά τα προβλήματα.

Η νοητική λειτουργία που προκαλεί τη δυσλεξία είναι ένα δώρο με την κυριολεκτική έννοια της λέξης: μια φυσική ικανότητα, ένα ταλέντο. Είναι κάτι το ιδιαίτερο που ενισχύει το άτομο.

Τα άτομα με Δυσλεξία διαθέτουν τις παρακάτω νοητικές ικανότητες:
  • Αντίληψη: η ικανότητα να αλλάζουν και να δημιουργούν αντιλήψεις
  • Υψηλή επίγνωση του περιβάλλοντος
  • Έντονη περιέργεια
  • Μεγάλη διαίσθηση και διορατικότητα
  • Πολυαισθητηριακή σκέψη και αντίληψη (με όλες τις αισθήσεις)
  • Ζωηρή φαντασία
  • Ικανότητα να ζουν τη σκέψη σαν εμπειρία
  • Δημιουργικότητα
  • Εύκολη προσαρμογή στις αλλαγές
  • Ολιστική σκέψη (βλέπουν όλη την εικόνα και δεν στέκονται στις λεπτομέρειες)
  • Αντιλαμβάνονται μοντέλα, συνδέσεις και ομοιότητες πολύ γρήγορα και εύκολα
  • Συγκέντρωση
  • Έντονη φιλοδοξία και επιμονή
  • Ανώτερη λογική
  • Ικανότητα να βλέπουν τα πράγματα διαφορετικά απ’ οτι οι άλλοι
  • Αγάπη για την πολυπλοκότητα
  • Ταυτόχρονη επεξεργασία πολλαπλών σκέψεων
  • Δεν ακολουθούν το πλήθος
  • Ικανότητα οπτικής, χωρικής και πλάγιας σκέψης  

Αν αξιοποιηθούν αυτές με τον κατάλληλο τρόπο μπορούν να αποτελέσουν μεγάλο πλεονέκτημα σε διάφορους τομείς. Όταν δίνουμε πιο πολλή σημασία στα πλεονεκτήματα και τα καλλιεργούμε, μπορούμε με αυτό τον τρόπο να αμβλύνουμε τα μειονεκτήματα του συνδρόμου της Δυσλεξίας και να δώσουμε μια μεγάλη ώθηση στην αυτοεκτίμηση των ατόμων με Δυσλεξία. Μπορούμε να τα ενισχύσουμε και να βοηθήσουμε ουσιαστικά το άτομο με Δυσλεξία και να το οδηγήσουμε προς τη σωστή κατεύθυνση.

Οι ικανότητες αυτές δίνουν την ευκαιρία στα άτομα με Δυσλεξία να διακριθούν σε κάποιο απο τα ακόλουθα επαγγέλματα:
  • επιστήμη / έρευνα
  • ψυχολογία
  • διδασκαλία
  • διεύθυνση σε ανθρωπιστικά επαγγέλματα
  • διοίκηση επιχειρήσεων
  • πωλήσεις
  • εσωτερικός και εξωτερικός σχεδιασμός σπιτιού
  • μαγειρική
  • ξυλουργική
  • υποκριτική
  • ζωγραφική
  • γλυπτική
  • γραφική τέχνη
  • αρχιτεκτονική
  • σχέδιο
  • μηχανική
  • φωτογραφία
  • μουσική
  • αθλητισμός
  • πληροφορική
  • σχεδιασμός λογισμικού
“Δεν έχω κάποιο μοναδικό ταλέντο, απλά είμαι πολύ περίεργος” Άλμπερτ Αϊνστάιν

πηγή: www.dyslexia.com