Σεμινάρια για γονείς

σεμιναρια για γονεις
section-064d32a

Οι γονείς μπορούν να εκπαιδευτούν μέσω σεμιναρίων στην εφαρμογή των ακόλουθων θεραπευτικών τεχνικών:

Baby Led Weaning

Η μέθοδος Baby Led Weaning κρύβει από πίσω της μια ολόκληρη φιλοσοφία. Ουσιαστικά κάνουμε λόγο για τον Απογαλακτισμό του παιδιού, ο οποίος καθοδηγείται από το ίδιο το παιδί και όχι από το γονέα. Σε ηλικία 4 -6 μηνών πρέπει να αρχίσει να γίνεται η σταδιακή εισαγωγή του παιδιού στις στερεές τροφές και η μείωση των γευμάτων γάλακτος.

Στο Baby Led Weaning το παιδί αποφασίζει πότε θα μειώσει τη ποσότητα γάλακτος που θα καταναλώσει και πότε θα αρχίσει να καταναλώνει στερεές τροφές. Ο γονέας πρέπει να εκθέτει το παιδί σε ερεθίσματα, για παράδειγμα να του επιτρέπει να συμμετέχει στα οικογενειακά γεύματα και να δοκιμάζει τα τρόφιμα ακριβώς στη μορφή που τα καταναλώνει και η υπόλοιπη οικογένεια. Θα πρέπει να αποτρέπεται η κατανάλωση αλεσμένων τροφών καθώς αλλοιώνονται οι γεύσεις των τροφίμων, δεν αναγνωρίζονται από τα παιδιά και δεν ενισχύονται οι δεξιότητες μάσησης. Mε τη μέθοδο baby Led Weaning η οικογένεια καθοδηγείται από το Λογοθεραπευτή και εισάγει το παιδί σταδιακά σε όλο το διαιτολόγιο τροφών που καταναλώνουν και οι ίδιοι. Έτσι, ενισχύεται τόσο ο μιμητισμός όσο και αποτρέπεται η επιλεκτικότητα στις τροφές. Το παιδί σιτίζεται ανεξάρτητα και είναι πολύ χαρούμενο.

Lidcombe Program

Το πρόγραμμα Lidcombe αναπτύχθηκε στο προάστιο Lidcombe στο Σύδνεϋ της Αυστραλίας απο ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σύδνεϋ και επαγγελματίες κλινικούς στη μονάδα Τραυλισμού του Bankstown Health Service στο Σύδνεϋ.

Πρόκειται για μια συμπεριφοριστική θεραπεία και στοχεύει στις προβληματικές συμπεριφορές του τραυλισμού. Δημιουργήθηκε για παιδιά μικρότερα των 6 ετών αλλά κάποιες φορές εφαρμόζεται και σε παιδιά ηλικίας 7 – 12 ετών. Το πρόγραμμα Lidcombe δεν διεξάγεται από τον κλινικό (λογοθεραπευτή) αλλά από τους γονείς. Ο ρόλος του γονιού είναι να κάνει τη θεραπεία στο καθημερινό περιβάλλον του παιδιού και ο ρόλος του κλινικού (λογοθεραπευτή) είναι να εκπαιδεύσει το γονιό να κάνει τη θεραπεία. Ο κλινικός (λογοθεραπευτής) κάνει τη θεραπεία μόνο όταν πρέπει να δείξει στους γονείς πως να κάνουν τη θεραπεία μέσα στα πλαίσια της εκπαίδευσης. Βασίζεται στην λεκτική ενίσχυση της ομιλίας χωρίς τραυλικά επεισόδια αρχικά σε μια δομημένη δραστηριότητα και αργότερα σε μη δομημένη, στη γνωστοποίηση στο παιδί πότε η ομιλία του δεν είναι ομαλή και τέλος στο αίτημα αυτοδιόρθωσης της ομιλίας με τραυλικά επεισόδια.

It takes two to talk

Το “It takes two to talk” είναι ένα πολύ απλό πρόγραμμα εκπαίδευσης γονέων και φροντιστών παιδιών, που χρειάζονται μια παραπάνω βοήθεια για να αναπτύξουν το λόγο και την ομιλία τους. Ουσιαστικά, διδάσκουμε τους γονείς και τους φροντιστές του παιδιού, με καθυστέρηση λόγου /και ομιλίας διάφορες τεχνικές και στρατηγικές, που μπορούν να εφαρμόζουν σε καθημερινή βάση, σχεδόν κάθε φορά που αλληλοεπιδρούν με το παιδί τους (π.χ. την ώρα του φαγητού, του μπάνιου, του ύπνου).
     Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί από Λογοθεραπευτές, οι οποίοι από νωρίς αντιλήφθηκαν ότι η παρέμβαση των γονιών στο σπίτι και στην καθημερινότητα του παιδιού είναι πολλές φορές πιο χρήσιμη και αποτελεσματική από την παρέμβαση ενός ειδικού.
Τρόπος διεξαγωγής:
– συμπλήρωση ερωτηματολογίου για κατάταξη του παιδιού σε στάδιο εκπαίδευσης (εξερευνητής, επικοινωνός, χρήστης πρώτων λέξεων, συνδυαστής λέξεων)
– εκπαίδευση γονέων και φροντιστών σε τεχνικές και στρατηγικές κατάλληλες για την ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας του ανάλογα με το στάδιο, στο οποίο βρίσκεται.
Στόχος: το παιδί να αναπτύξει το λόγο και την ομιλία του φυσιολογικά και άνετα χωρίς άγχος και στρες στο περιβάλλον του σπιτιού ή της γειτονιάς του με την συνδρομή των γονιών του.

Get permission

Η προσέγγιση Get Permission in Feeding εστιάζει στην αναδιανομή των ρόλων κατά τη διάρκεια των γευμάτων και της σίτισης. Η προσέγγιση αυτή εστιάζει στο παιδί. Το παιδί γίνεται το άτομο που αποφασίζει πότε και πόσο θα φάει και ο γονέας απλά του παρουσιάζει τη δυνατότοτητα. Οι γονείς εκπαιδεύονται απο το Λογοθεραπευτή στις παρακάτω αρχές:

1. Ο ενήλικας ορίζει τη κατεύθυνση των γευμάτων
2. Γνωρίζει τη διατροφή
3. Γνωρίζει τα αναπτυξιακά στάδια
4. Γνωρίζει τι είναι ασφαλές και τι οχι
5. Γνωρίζει τις ρουτίνες και τα χρονοδιάγραμμα γεύματος
6. Γνωρίζει προς τα πού κατευθύνονται οι ώρες φαγητού
7. το παιδί ορίζει το ρυθμό
8. Το παιδί ξέρει τι είναι ασφαλές
9. Το παιδί ξέρει τι πονάει
10. Γνωρίζει τις προτιμήσεις για τις γεύσεις, το άγγιγμα, την οσμή
11. Το πρώτο παιχνίδι του παιδιού είναι το δικό του σώμα

Με αυτό τον τρόπο τα γεύματα παύουν σύντομα να είναι εφιάλτης και γίνονται απόλαυση για όλη την οικογένεια και εμπλουτίζουν το γευστικό διαιτολόγιο του παιδιού.

section-570b68a

Κλείστε το ραντεβού σας σήμερα!