Εμπιστευτείτε μας
Είμαστε εδώ για να σας προσφέρουμε τις καλύτερες υπηρεσίες, με ασφάλεια και με μέγιστη φροντίδα. Το κέντρο “Εξέλιξη Λόγου” είναι ένα εξειδικευμένο κέντρο σε νευρολογικές παθήσεις για διάγνωση και αποκατάσταση διαταραχών ομιλίας, φωνής και κατάποσης.
Νοιαζόμαστε για όλους τους ασθενείς μας και το προσωπικό της Εξέλιξης Λόγου είναι άρτια καταρτισμένο και εξειδικευμένα για να ανταπεξέλθει σε όλες τις περιστάσεις.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
Oral Placement Therapy
Το Oral Placement Therapy είναι ένα επιπρόσθετο πρόγραμμα αποκατάστασης στη Λογοθεραπεία και απευθύνεται σε άτομα με δυσκολία στην τοποθέτηση και κίνηση των αρθρωτών. Η κλασσική Λογοθεραπεία είναι κυρίως ακουστική και οπτική. Τα άτομα, όμως, με κινητικά και αισθητηριακά ελλείμματα επωφελούνται από απτικά και ιδιοδεκτικά στοιχεία καθώς η ομιλία είναι μια απτικο – ιδεοδεκτική ενέργεια.
Το Oral Placement Therapy χρησιμοποιείται για να βελτιωθεί η αρθρωτική επίγνωση, η τοποθέτηση (ανεξάρτητη κίνηση των αρθρωτών, διαβάθμιση και κατεύθυνση κίνησης), η σταθεροποίηση και μυϊκή ισχύς. Όλα αυτά τα στοιχεία είναι απαραίτητα για την καθαρότητα της ομιλίας.
Εφαρμόζεται πολύ συγκεκριμένο θεραπευτικό πρωτόκολλο για την αποκατάσταση της κάθε διαταραχής. Η εφαρμογή του γίνεται με την χρήση εξειδικευμένων και ειδικά μελετημένων εργαλείων, που στοχεύουν στην ανάπτυξη ή αξομάλυνση των χαρακτηριστικών των μυϊκών ομάδων, που χρειάζεται με στόχο την ομαλή ομιλία και κατάποση.
Neuromuscular Electrical Stimulation (N.M.E.S.
Guardian Protocol) – Νευρομυική Ηλεκτρική Διέγερση
Από τον Μάρτιο του 2015 το κέντρο μας είναι από τα πρώτα εξειδικευμένα κέντρα στην Ελλάδα στη χρήση Νευρομυικής Ηλεκτρικής Διέγερσης σε άτομα με Δυσφαγία φαρυγγικού σταδίου και Πάρεση προσωπικού νεύρου. Τον Αύγουστο του 2015 έγινε περαιτέρω εξειδίκευση στη Νευρομυική Ηλεκτρική Διέγερση με χρήση νέας εξελιγμένης συσκευής S.e.M.G (Surface Electromyography).Πιο συγκεκριμένα, η Νευρομυική Ηλεκτρική Διέγερση (έχει τις ρίζες της στην Ηλεκτροθεραπεία) είναι μια διαδικασία, κατά τη διάρκεια της οποίας εφαρμόζονται εξωτερικά ηλεκτρικά ερεθίσματα με σκοπό να πυροδοτηθεί η όποια δυνατή μυϊκή κίνηση. Με άλλα λόγια, δίνουμε εξωτερικά ηλεκτρικό ελεγχόμενο ερέθισμα μέσω ηλεκτροδίων με σκοπό να δώσουμε εντολή στο νεύρο να κινήσει τον μύ ή τους μύες που θέλουμε. Ουσιαστικά, κινούνται παθητικά οι πάσχοντες μύες του προσώπου και του λάρυγγα και γίνεται επανεκπαίδευση στη φυσιολογική τους κίνηση, την οποία έχουν χάσει λόγω νευρολογικής βλάβης (Εγκεφαλική Παράλυση, Εγκεφαλικό Επεισόδιο, Νευροεκφυλιστική νόσο, αναπτυξιακά σύνδρομα κ.α.). Πρόκειται για μια απόλυτα ασφαλή θεραπευτική προσέγγιση με πολύ καλά αποτελέσματα σε σχέση με τη συμβατική Λογοθεραπεία. Ωστόσο, απαιτείται πολύ καλή επιστημονική κατάρτιση και εξειδίκευση του θεραπευτή και λεπτομερής αξιολόγηση του ασθενή, με σκοπό να οριστεί αν είναι ιδανικός υποψήφιος για την εφαρμογή Ηλεκτροθεραπείας ή όχι. Η Νευρομυική Ηλεκτρική Διέγερση εφαρμόζεται τόσο σε παιδιά και ενήλικες. Η Ηλεκτροθεραπεία στοχεύει σε:
μείωση του πρηξίματος και της φλεγμονής των αρθρώσεων
επούλωση των ιστών
επανεκπαίδευση της λειτουργίας των μυών
βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος
δυσλειτουργίες των αρθρώσεων
μείωση της σπαστικότητας
μείωση του πόνου.
Η Νευρομυική Ηλεκτρική Διέγερση μπορεί να εφαρμοστεί σε άτομα με:
πάρεση Προσωπικού Νεύρου (η μία πλευρά του προσώπου παρουσιάζει πτώση ή ανύψωση)
έχουν συμπτώματα Δυσφαγίας
δυσκολεύονται στη διαχείριση του φαγητού ή του σιέλου τους
δεν σιτίζονται επαρκώς απο το στόμα
κοπιώδη και χρονοβόρα κατάποση
Οι αιτίες που προκαλούν τα παραπάνω είναι:
εγκεφαλική παράλυση
εγκεφαλικό επεισόδιο
κρανιοεγκεφαλική κάκωση
όγκος κεφαλής / τραχήλου
πολλαπλή σκλήρυνση
νόσος Parkinson
μετεγχειριτικές επιπλοκές
ιός Bell κ.α.
sEMG (surface Electromyography) – Επιφανειακό Ηλεκτρομυογράφημα
Το Ηλεκτρομυογράφημα είναι η μελέτη της μυικής λειτουργίας μέσα απο την ανάλυση των μυικών σημάτων, που παράγονται απο τις μυικές συσπάσεις. Περιλαμβάνει εντοπισμό, ενίσχυση, καταγραφή, ανάλυση και ερμηνεία των ηλεκτρικών σημάτων. Το επιφανειακό Ηλεκτρομυογράφημα χρησιμοποιεί διπολικά επιφανειακά ηλεκτρόδια τα οποία τοποθετούνται στην επιφάνεια του δέρματος για τον εντοπισμό της τάσης λόγω ασύγχρονης δραστηριοποίησης των κινητικών μονάδων. Τα μικρά σήματα που ανιχνεύονται από τα ενεργά ηλεκτρόδια στην επιφάνεια του δέρματος πάνω από το μυ συγκρίνονται με το σήμα που εντοπίζεται από το ηλεκτρόδιο αναφοράς, το οποίο τοποθετείται πάνω σε συνδετικούς ιστούς. Το σήμα που λαμβάνεται μετράται σε microvolts (mV).
Η βασική λειτουργία του Ηλεκτρομυογραφήματος είναι να δούμε πόσο καλά μπορεί να δραστηριοποιηθεί ο μυς. Ο συνηθέστερος τρόπος για να το εντοπίσουμε αυτό είναι πραγματοποιώντας την πιο ισχυρή εκούσια σύσπαση maximal voluntary contraction (MVC) στους μύες που εξετάζονται (π.χ. μια κοπιώδη κατάποση). Η μυϊκή δύναμη, που μετράται μηχανικά, συνήθως έχει στενή σχέση με τις μετρήσεις του Ηλεκτρομυογραφήματος για τη μυϊκή δραστηριότητα. Ως εκ τούτου, όσο πιο υψηλό είναι το MVC τόσο μεγαλύτερη είναι η μυϊκή δύναμη. Η μέτρηση και η ακριβής αναπαράσταση των σημάτων του Ηλεκτρομυογραφήματος εξαρτώνται από τις ιδιότητες των ηλεκτροδίων και από την αλληλεπίδρασή τους με το δέρμα. Η προετοιμασία του δέρματος είναι απαραίτητη για να έχουμε ακριβή αποτελέσματα. Ένα μεγάλο και καλά τοποθετημένο ηλεκτρόδιο αναφοράς είναι απαραίτητο για να μειώσουμε τις παρεμβολές και να αυξήσουμε την ακρίβεια των μετρήσεων. Η ένταση του σήματος του Επιφανειακού Ηλεκτρομυογραφήματος είναι αναλογική με την μυϊκή ισχύ. Είναι καλό να συνδυάζεται με άλλες θεραπείας για να επιτύχουμε σωστή και συνειδητή αποκατάσταση.
Neuromuscular taping – Νευρομυική Περίδεση
Η Νευρομυική Περίδεση είναι μια θεραπευτική εφαρμογή που χρησιμοποιεί την ελαστικότητα των βαμβακερών ταινιών πάνω στο δέρμα για να επηρεάσει του μύες και τα νεύρα. Έχει τις ακόλουθες λειτουργίες:
Προσπαθεί να μιμηθεί την ποιότητα του δέρματος.
Παρέχει επιφανειακό βαθύ ερέθισμα από έξω προς τα μέσα και από κάτω προς τα πάνω.
Μπορεί να βοηθήσει στην εξομάλυνση των λειτουργιών στη φυσιολογία αν εφαρμοστεί σωστά στους ιστούς – στόχους.
Μπορεί να φορεθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα παρέχοντας συνεχές θεραπευτικό αποτέλεσμα με ελάχιστες αντενδείξεις.
Χρησιμοποιείται πολύ συχνά σε όλες τις αποκαταστασιακές μονάδες
Η Νευρομυική Περίδεση βοηθά τους ασθενείς με διαταραχές ομιλίας ή κατάποσης καθώς…
Ενισχύει τη στασική ισορροπία για νευρική τοποθέτηση και σταθερότητα.
Βελτιώνει τη μυϊκή λειτουργία για εύρος κίνησης, δύναμη και αισθητηριακή ανατροφοδότηση.
Δημιουργεί ή επανεκπαιδεύει τη μυϊκή μνήμη και διορθώνει την μυϊκή ανισορροπία.
Μειώνει τη μυϊκή ατροφία καθώς βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και διευκολύνει τις κινήσεις.
Μπορεί να εφαρμοστεί σε άτομα όλων των ηλικιών από 0 ετών.
The Get Permission approach in feeding (Επιλεκτική σίτιση)
Η προσέγγιση Get Permission in Feeding εστιάζει στην αναδιανομή των ρόλων κατά τη διάρκεια των γευμάτων και της σίτισης. Η προσέγγιση αυτή εστιάζει στο παιδί. Το παιδί γίνεται το άτομο που αποφασίζει πότε και πόσο θα φάει και ο γονέας απλά του παρουσιάζει τη δυνατότητα. Οι γονείς εκπαιδεύονται από το Λογοθεραπευτή στις παρακάτω αρχές:
ο ενήλικας ορίζει τη κατεύθυνση των γευμάτων
Γνωρίζει τη διατροφή
Γνωρίζει τα αναπτυξιακά στάδια
Γνωρίζει τι είναι ασφαλές και τι όχι
Γνωρίζει τις ρουτίνες και τα χρονοδιάγραμμα γεύματος
Γνωρίζει προς τα που κατευθύνονται οι ώρες φαγητού
Tο παιδί ορίζει το ρυθμό
Το παιδί ξέρει τι είναι ασφαλές
Το παιδί ξέρει τι πονάει
Γνωρίζει τις προτιμήσεις για τις γεύσεις, το άγγιγμα, την οσμή
Το πρώτο παιχνίδι του παιδιού είναι το δικό του σώμα
Εάν το παιδί μπορεί να το κάνει στον εαυτό του τότε είναι πιο ασφαλές
Με αυτό τον τρόπο τα γεύματα παύουν σύντομα να είναι εφιάλτης και γίνονται απόλαυση για όλη την οικογένεια και εμπλουτίζουν το γευστικό διαιτολόγιο του παιδιού.
The Can Eat
Η προσέγγιση CAN EAT εστιάζει στην εφαρμογή ιατρικών, διατροφικών και κινητικών στρατηγικών για την αποκατάσταση διαταραχών σίτισης στην παιδική ηλικία. Οι Λογοθεραπευτές του κέντρου μας είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι πάνω στη συγκεκριμένη προσέγγιση. Με αυτό τον τρόπο, μπορούν να αναχαιτίσουν κατάλληλα και άμεσα όλες τις στοματοκινητικές δυσκολίες που μπορεί να έχει το παιδί. Επιπροσθέτως, είναι άρτια επιμορφωμένοι με όλο το ιατρικό πλαίσιο που κρύβεται πίσω απο τις προφανείς διαταραχές σίτισης, όπως είναι το γαστρεντερικό σύστημα. Τέλος, αναφέροντας το εκάστοτε περιστατικό στη διεπιστημονική ομάδα μπορεί να εξασφαλίσει την επαρκή θρέψη και ενυδάτωση του παιδιού.
The Accent Method
Στις περιπτώσεις ασθενών με διαταραχές φωνής εφαρμόζεται ειδική Φωνοθεραπεία. Τα περισσότερα προγράμματα φωνητικής θεραπείας έχουν 2 μεγάλους στόχους: τις συμβουλές φωνητικής υγιεινής και τη διόρθωση της ελαττωματικής φωνητικής τεχνικής. Η μέθοδος Accent (AM) αντιμετωπίζει αυτούς τους δύο στόχους με ολιστικό τρόπο, όσον αφορά τόσο τη φωνητική λειτουργία όσο και την επικοινωνιακή συμπεριφορά. Η AM βασίζεται σε 3 βασικές αρχές.
1) Βέλτιστη υποστήριξη κοιλιακής-διαφραγματικής
αναπνοής,
2) Ρυθμική αναπαραγωγή ενισχυμένων χαλαρών φωνήεντων με προοδευτική
μεταφορά στην αυθόρμητη ομιλία,
3) Δυναμικές ρυθμικές κινήσεις σώματος και βραχίονα.
Οι τεχνικές μπορούν να χωριστούν στις ακόλουθες ομάδες ασκήσεων: Αναπνευστική, φωνητική και άρθρωση, δομημένα σε μια ιεραρχία κλιμακούμενης δυσκολίας.
Integrated Voice Therapy
Οι Λογοθεραπευτές του κέντρου μας είναι εκπαιδευμένοι να εφαρμόζουν την Integrated Voice Therapy για τις διαταραχές φωνής σε παιδιά και ενήλικες όπως αυτή αναπτύχθηκε από τη Λογοθεραπεύτρια Ελπίδα Κουτσουμπάκη. Πιο συγκεκριμένα, Η φωνοθεραπεία με την προσέγγιση Integrated Voice Therapy βασίζεται σε πολυετής επιστημονικές έρευνες πάνω στη δομή και τη λειτουργία του φωνητικού μηχανισμού και είναι εξέλιξη των τεχνικών ¨Voicecraft¨ που δημιούργησε η λογοθεραπεύτρια Alison Bagnall, PhD. Κατανοώντας την πολυδιάστατη φύση της φωνής και τα σύνθετα αίτια που οδηγούν στη δημιουργία δυσφωνικών προβλημάτων, η φωνοθεραπευτική προσέγγιση είναι εμπλουτισμένη με τεχνικές από τους επιστημονικούς κλάδους της ψυχοθεραπείας, της ορθοσωμίας, της νευροφυσιολογίας και των θεωριών μάθησης.
Η φωνοθεραπεία Integrated Voice Therapy ξεχωρίζει από παλαιότερες παραδοσιακές φωνοθεραπευτικές μεθόδους. Δεν περιορίζεται σε τεχνικές αναπνοής ή χαλάρωσης αλλά στοχεύεται ο συνειδητός έλεγχος του φωνητικού μηχανισμού και η βιωματική κατανόηση του σώματος, του νου και των συναισθηματικών παραγόντων που επηρεάζουν τη φωνή. Διαφέρει ουσιαστικά από την καλλιτεχνική φωνητική αγωγή διότι στοχεύει στην αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα της φωνής και όχι στο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα και στο αν η φωνή ακούγεται όμορφη. Δεν περιορίζουμε τη φωνή σε κάποιο συγκεκριμένο τονικό εύρος ή Fach, διότι στόχος μας είναι η φωνή να εξελιχθεί σε όλο το τονικό της δυναμικό. Δεν εξελίσσουμε απόλυτες τεχνικές με κριτήριο σωστής λάθος τοποθέτησης διότι στόχος είναι η απόλυτη ελευθερία της φωνής και η απόκτηση δεξιοτήτων που επιτρέπουν στη φωνή απόλυτο εύρος ευελιξίας και έκφρασης.
(πηγή: https://ivoicet.gr/)
P.E.C.S.
Το Σύστημα Επικοινωνίας μέσω Ανταλλαγής Εικόνων (Picture Exchange Communication System – P.E.C.S.) βασίζεται στην προσέγγιση Πυραμίδα (The Pyramid Approach to Education), η οποία χρησιμοποιεί τις γενικές αρχές της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης της Συμπεριφοράς (Applied Behaviour Analysis – A.B.A.) και δίνει έμφαση στην ανάπτυξη των λειτουργικών δεξιοτήτων επικοινωνίας, ανεξάρτητα από τον τρόπο επικοινωνίας που χρησιμοποιείται.
Το PECS πρωτοχρησιμοποιήθηκε στο Πρόγραμμα Αυτισμού του Delaware. Εφαρμόζεται σαν ένα πακέτο παρέμβασης ενισχυτικής/εναλλακτικής επικοινωνίας για άτομα με κάποια διαταραχή του φάσματος του αυτισμού ή συναφείς αναπτυξιακές δυσκολίες.
Το P.E.C.S. ξεκινάει με το να διδάξει στο άτομο να δίνει την εικόνα του αντικειμένου, που επιθυμεί, στο άτομο με το οποίο επικοινωνεί και εκείνο άμεσα να του δίνει το αντικείμενο που θέλει. Στην πορεία, το άτομο διδάσκεται πως να διακρίνει την/ις επιθυμητή/ές εικόνα/ες ανάμεσα σε άλλες και πώς να τις βάζει μαζί σχηματίζοντας προτάσεις. Αργότερα, το άτομο μαθαίνει πως να απαντά σε ερωτήσεις και να κάνει σχόλια.
Τα 6 στάδια του P.E.C.S.
Πως επικοινωνούμε
Το άτομο μαθαίνει να δίνει την εικόνα του αντικειμένου ή της δραστηριότητας, που επιθυμεί εκείνη τη στιγμή, στο άτομο με το οποίο επικοινωνεί και εκείνος υλοποιεί την επιθυμία του.
Απόσταση και επιμονή
Τα άτομα μαθαίνουν πως να γενικεύουν την δεξιότητα επικοινωνίας, που ανέπτυξαν στο 1ο στάδιο, σε διάφορα περιβάλλοντα, με διάφορα άτομα, σε διαφορετικές αποστάσεις από την εικόνα του αντικειμένου ή της δραστηριότητας, που επιθυμούν, και με επιμονή στην επικοινωνία.
Διάκριση εικόνων
Το άτομο μαθαίνει να διακρίνει την επιθυμητή εικόνα ανάμεσα σε άλλες, οι οποίες είναι τοποθετημένες μέσα σε ένα ντοσιέ “επικοινωνίας”.
Δομή πρότασης
Το άτομο μαθαίνει να δομεί μια απλή πρόταση χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες εικόνες για να ζητήσει αυτό που θέλει. Στη πορεία, εμπλουτίζουν τις προτάσεις τους με επίθετα, ρήματα και προθέσεις.
Απάντηση σε ερωτήσεις
Το άτομο μαθαίνει να απαντά χρησιμοποιώντας τις εικόνες και δομώντας μια πρόταση στην ερώτηση “Τι θέλεις;”.
Σχόλια
Το άτομο μαθαίνει να κάνει σχόλια ή ερωτήσεις πάνω σε ένα θέμα που θέλει δομώντας προτάσεις αποτελούμενες από εικόνες που αρχίζουν με “Βλέπω…”, “Ακούω…”, “Νοιώθω…” κ.α.
T.E.A.C.CH
Το T.E.A.C.CH – “Θεραπεία και Εκπαίδευση Παιδιών με Αυτισμό και Διαταραχές Επικοινωνίας” είναι ένα πρόγραμμα εναλλακτικής εκπαίδευσης, για παιδιά με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει παρεμβάσεις στο περιβάλλον, στο ημερήσιο πρόγραμμα, στο αντικείμενο εργασίας και στην επικοινωνία.
Τα 4 βασικά στοιχεία του TEACCH
1. Η φυσική δόμηση – ο τρόπος οργάνωσης του περιβάλλοντος.
2. Το ατομικό ημερήσιο πρόγραμμα δείχνει στο παιδί τις καθημερινές του δραστηριότητες
3. Το σύστημα ατομικής εργασίας είναι ένας τρόπος οργάνωσης μιας δραστηριότητας στο σχολείο ή στο σπίτι
4. Η οπτική παρουσίαση των δραστηριοτήτων είναι ένα σύστημα επικοινωνίας, με το οποίο το παιδί μπορεί να γνωστοποιήσει τις ανάγκες του σε κάποιο άλλο άτομο.
Το πρόγραμμα οργανώνεται σε 3 επίπεδα ανάλογα με την ηλικία:
Προκαταρκτικό Στάδιο (5 – 10 ετών): Τα παιδιά περνούν τον περισσότερο χρόνο στη τάξη.
Μεσαίο Στάδιο (10 – 15 ετών): Τα παιδιά περνούν περισσότερο χρόνο στο χώρο του σχολείου, όχι αναγκαία με παιδιά άλλων τάξεων.
Υψηλό Στάδιο (15 – 21 ετών): Οι έφηβοι περνούν περισσότερο χρόνο στην κοινότητα και στο χώρο εργασίας).
Πρόγραμμα Lidcombe
Το πρόγραμμα Lidcombe αναπτύχθηκε στο προάστιο Lidcombe στο Σύδνεϋ της Αυστραλίας από ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σύδνεϋ και επαγγελματίες κλινικούς στη μονάδα Τραυλισμού του Bankstown Health Service στο Σύδνεϋ.
Πρόκειται για μια συμπεριφοριστική θεραπεία και στοχεύει στις προβληματικές συμπεριφορές του τραυλισμού. Δημιουργήθηκε για παιδιά μικρότερα των 6 ετών αλλά κάποιες φορές εφαρμόζεται και σε παιδιά ηλικίας 7 – 12 ετών. Το πρόγραμμα Lidcombe δεν διεξάγεται από τον κλινικό (λογοθεραπευτή) αλλά από τους γονείς. Ο ρόλος του γονιού είναι να κάνει τη θεραπεία στο καθημερινό περιβάλλον του παιδιού και ο ρόλος του κλινικού (λογοθεραπευτή) είναι να εκπαιδεύσει το γονιό να κάνει τη θεραπεία. Ο κλινικός (λογοθεραπευτής) κάνει τη θεραπεία μόνο όταν πρέπει να δείξει στους γονείς πως να κάνουν τη θεραπεία μέσα στα πλαίσια της εκπαίδευσης. Βασίζεται στην λεκτική ενίσχυση της ομιλίας χωρίς τραυλικά επεισόδια αρχικά σε μια δομημένη δραστηριότητα και αργότερα σε μη δομημένη, στη γνωστοποίηση στο παιδί πότε η ομιλία του δεν είναι ομαλή και τέλος στο αίτημα αυτοδιόρθωσης της ομιλίας με τραυλικά επεισόδια.
Το κέντρο είναι πιστοποιημένο από 20 Σεπτεμβρίου 2010 να εφαρμόζει το πρόγραμμα Lidcombe.
Πρόγραμμα It takes two to talk
Το “It takes two to talk” είναι ένα πολύ απλό πρόγραμμα εκπαίδευσης γονέων και φροντιστών παιδιών, που χρειάζονται μια παραπάνω βοήθεια για να αναπτύξουν το λόγο και την ομιλία τους. Ουσιαστικά, διδάσκουμε τους γονείς και τους φροντιστές του παιδιού, με καθυστέρηση λόγου /και ομιλίας διάφορες τεχνικές και στρατηγικές, που μπορούν να εφαρμόζουν σε καθημερινή βάση, σχεδόν κάθε φορά που αλληλοεπιδρούν με το παιδί τους (π.χ. την ώρα του φαγητού, του μπάνιου, του ύπνου).
Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί από Λογοθεραπευτές, οι οποίοι από νωρίς αντιλήφθηκαν ότι η παρέμβαση των γονιών στο σπίτι και στην καθημερινότητα του παιδιού είναι πολλές φορές πιο χρήσιμη και αποτελεσματική από την παρέμβαση ενός ειδικού.
Τρόπος διεξαγωγής:
– συμπλήρωση ερωτηματολογίου για κατάταξη του παιδιού σε στάδιο εκπαίδευσης (εξερευνητής, επικοινωνός, χρήστης πρώτων λέξεων, συνδυαστής λέξεων)
– εκπαίδευση γονέων και φροντιστών σε τεχνικές και στρατηγικές κατάλληλες για την ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας του ανάλογα με το στάδιο, στο οποίο βρίσκεται.
Στόχος: το παιδί να αναπτύξει το λόγο και την ομιλία του φυσιολογικά και άνετα χωρίς άγχος και στρες στο περιβάλλον του σπιτιού ή της γειτονιάς του με την συνδρομή των γονιών του.
Μέθοδος Beckman: Στοματοπροσωπική
Αξιολόγηση & Παρέμβαση
Το πρωτόκολλο Beckman αφορά στην αξιολόγηση και αποκατάσταση διαταραχών του στοματοκινητικού μηχανισμού. Αναπτύχθηκε από την Debra Beckman, MS, CCC-SLP. To συγκεκριμένο πρωτόκολλο αποτελεί ένα κλινικό εργαλείο που βασίζεται στις ελάχιστες ανατομικές δομές που μπορούν να τροποποιηθούν ανεξάρτητα από το γνωστικό επίπεδο.
Οι λογοθεραπευτές του κέντρου μας είναι εκπαιδευμένοι πάνω στο συγκεκριμένο πρωτόκολλο. Με αυτό τον τρόπο, διαθέτουν ένα ακόμη εργαλείο στη φαρέτρα τους για την ταχύτερη και βέλτιστη όλων των πιθανών διαταραχών ομιλίας.
Baby – Led Weaning
Η μέθοδος Baby Led Weaning κρύβει από πίσω της μια ολόκληρη φιλοσοφία.
Ουσιαστικά κάνουμε λόγο για τον Απογαλακτισμό του παιδιού, ο οποίος καθοδηγείται από το ίδιο το παιδί και όχι από το γονέα. Σε ηλικία 4 -6 μηνών πρέπει να αρχίσει να γίνεται η σταδιακή εισαγωγή του παιδιού στις στερεές τροφές και η μείωση των γευμάτων γάλακτος.
Στο Baby Led Weaning το παιδί αποφασίζει πότε θα μειώσει τη ποσότητα γάλακτος που θα καταναλώσει και πότε θα αρχίσει να καταναλώνει στερεές τροφές. Ο γονέας πρέπει να εκθέτει το παιδί σε ερεθίσματα, για παράδειγμα να του επιτρέπει να συμμετέχει στα οικογενειακά γεύματα και να δοκιμάζει τα τρόφιμα ακριβώς στη μορφή που τα καταναλώνει και η υπόλοιπη οικογένεια. Θα πρέπει να αποτρέπεται η κατανάλωση αλεσμένων τροφών καθώς αλλοιώνονται οι γεύσεις των τροφίμων, δεν αναγνωρίζονται από τα παιδιά και δεν ενισχύονται οι δεξιότητες μάσησης. Mε τη μέθοδο baby Led Weaning η
οικογένεια καθοδηγείται από το Λογοθεραπευτή και εισάγει το παιδί σταδιακά σε όλο τo διαιτολόγιο τροφών που καταναλώνουν και οι ίδιοι. Έτσι, ενισχύεται τόσο ο μιμητισμός όσο και αποτρέπεται η επιλεκτικότητα στις τροφές. Το παιδί σιτίζεται ανεξάρτητα και είναι πολύ χαρούμενο.
Feeding Therapy: A Sensory – Motor Approach
Η Feeding Therapy είναι μια προσέγγιση που εφαρμόζεται σε άτομα με διαταραχές σίτισης και κατάποσης. Βασικός άξονάς της είναι ότι πρέπει να γίνεται αρχικά αποκατάσταση και ρύθμιση του αισθητηριακού επιπέδου του στόματος και έπειτα του κινητικού. Βασίζεται στο επιστημονικό δεδομένο ότι η αίσθηση προηγείται της κίνησης.
Χρησιμοποιώντας ο Λογοθεραπευτής τα κατάλληλα εργαλεία μπορεί να ρυθμίσει αισθητηριακά το στόμα του ατόμου και στη συνέχεια να δημιουργήσει ή να ενισχύσει τα κατάλληλα κινητικά πρότυπα μάσησης ή πόσης με απώτερο στόχο το άτομο να είναι ανεξάρτητο και ασφαλές στη σίτισή του.
Λειτουργική αξιολόγηση & Αποκατάσταση Χαλινών (TOTs)
Ο χαλινός είναι ένας λεπτός ιστός που συνδέει το οστό με τον μαλακό ιστό και έτσι περιορίζει την κίνησή του. Οι χαλινοί του στόματος βρίσκονται στο ανώτερο και κατώτερο στοματικό μυϊκό σύστημα κάτω από το άνω και από το κάτω χείλος και από τη γλώσσα. Ο χαλινός αναπτύσσεται πλήρως κατά την 4η – 8η εβδομάδα της κύησης και αποχωρίζεται κατά 25% από την υποκείμενη δομή σαν «φερμουάρ» την 18η εβδομάδα της κύησης.
Υπάρχει πλήρης διαχωρισμός των δομών κατά τη γέννηση. Στην περίπτωση που δεν έχει πραγματοποιηθεί πλήρης διαχωρισμός του μαλακού ιστού από το οστό τότε περιορίζεται το εύρος κίνησης του μαλακού ιστού (άνω χείλος ή κάτω χείλος ή γλώσσα) με αποτέλεσμα να προκύπτουν διαταραχές σίτισης και ομιλίας. Η αποκατάσταση γίνεται χειρουργικά κατά τις πρώτες ημέρες της γέννησης και με τις κατάλληλες ασκήσεις από τον Λογοθεραπευτή δένει ο μαλακός ιστός στο κατάλληλο σημείο.
Οι Επαγγελματίες μας
ΚΥΠΙΡΤΙΔΟΥ ΑΛΚΗΣΤΙΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ
ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΑΣΤΕ;
ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΓΙΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
ΚΑΤ΄ΟΙΚΟΝ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Σε ενήλικες με Νευρολογικές βλάβες που αδυνατούν να μετακινηθούν.
Εξυπηρετούμε τις περιοχές των Βορείων και Δυτικών προαστίων. Για ραντεβού επικοινωνήστε στο 210-6014882.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
ΕΠΟΠΤΕΙΕΣ
Από τον Σεπτέμβριο του 2016 πραγματοποιούνται στο κέντρο μας ατομικές και ομαδικές εποπτικές συνεδρίες Λογοθεραπείας.
Πρόκειται για ατομικές και ομαδικές ωριαίες εποπτικές συνεδρίες. Πραγματοποιούνται είτε στο χώρο του κέντρου είτε μέσω Zoom ύστερα από προκαθορισμένο ραντεβού. Σε αυτές τις συνεδρίες έχετε τη δυνατότητα να:
αναλύσετε και να συζητήσετε όλα τα περιστατικά που σας απασχολούν να οργανώσετε μαζί με τη λογοθεραπεύτρια την αξιολογητική συνεδρία που θα πραγματοποιήσετε να συζητήσετε από κοινού τα αποτελέσματα, να αναλύσετε videos και να εξάγετε συμπεράσματα και διάγνωση να δομήσετε το καταλληλότερο θεραπευτικό πρόγραμμα για το κάθε περιστατικό να εκπαιδευτείτε πάνω σε θεραπευτικές τεχνικές που θα φανούν βοηθητικές για το κάθε περιστατικό να παρακολουθείτε την εξέλιξη του περιστατικού και να λαμβάνετε συνεχή καθοδήγηση για νέες θεραπευτικές δραστηριότητες, που μπορείτε να εφαρμόσετε
Τα περιστατικά που αναλύονται είναι:
διαταραχές σίτισης και κατάποσης
διαταραχές ομιλίας
διαταραχές επικοινωνίας
νευρολογικά περιστατικά
αναπτυξιακά σύνδρομα
εγκεφαλική παράλυση
διαταραχές ροής
Τα περιστατικά σε βρεφική, παιδική ηλικία και οι ενήλικες εποπτεύονται από την Σύλα Πέτρου.
Για ραντεβού στέλνετε email στο contact@exelixilogou.gr με θέμα “Εποπτεία Λογοθεραπείας”.
Κλείστε ένα ραντεβού
Κλείστε εύκολα και γρήγορα το ραντεβού σας και εμείς είμαστε εδώ για οτιδήποτε σας απασχολεί.